• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401070602618
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری فریدونشهر:

سرانه آرد فریدونشهر، ۴ کیلوگرم افزایش یابد

سرانه آرد فریدونشهر، ۴ کیلوگرم افزایش یابد

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر گفت: در حال حاضر سرانه آرد شهرستان فریدونشهر به ازای هر نفر در ماه ۸ کیلوگرم است که باید این میزان به ۱۲ کیلوگرم افزایش یابد تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای طرح اصلاح قیمت‌ها در فریدونشهر و حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: فریدونشهر شهرستانی مصرف کننده و تولید کننده محسوب نمی‌شود و دارای کارخانه‌های تولیدی و صنعتی نیست و بیشتر اجناس مورد نیاز را باید از تهران و شهرهای دیگر وارد کند و قیمت‌ها در این شهر تابع قیمت‌های استانی و کشوری است، اما در بسیاری از اقلام در مقایسه با مراکز توزیع مانند اصفهان، کاشان و نجف‌آباد به دلیل حمل و نقل بار، قیمت کالاها در فریدونشهر کمی بیش‌تر از مراکز توزیع است.

وی افزود: در فریدونشهر تنها گوشت قرمز، نهاده‌های دامی، لبنیات، شیر و ماست و مرغ تولید می‌شود که به همین دلیل قیمت این اقلام در فریدونشهر در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها ارزان‌تر است، اما در دیگر اقلام مصرف کننده هستیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر، تصریح کرد: برای اجرای بهتر طرح اصلاح قیمت‌ها و حذف ارز ترجیحی از همان روزهای اول بسیج اصناف را ساماندهی و بازرسی‌ها را به شکل منسجم فعال کردیم و با هر گونه تخلف در قیمت‌ها برخوردم می‌کنیم.

کاظمی ادامه داد: در حوزه کالاهای اساسی زمانی که کشور با کمبود روغن و برخی اقلام دیگر روبرو شد دو هفته درگیری داشتیم که بعد از مدتی این کمبود را جبران کردیم و در حال حاضر هم مشکل خاصی از نظر تأمین اقلام نداریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر با بیان اینکه در تأمین آرد خام کمی با مشکل مواجه هستیم، گفت: قوت غالب مردم به دلیل درآمدِ کم نان است و چون بالاترین نرخ بیکاری در استان اصفهان را داریم و سرانه آردی که استان برای فریدونشهر در نظر گرفته است جوابگوی نیاز مردم نیست در نانوایی‌ها و حوزه آرد خام روستایی با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: با مکاتباتی که انجام داده‌ایم از استان انتظار داریم سرانه آرد شهرستان در دو حوزه ذکر شده اصلاح شود. اکنون سرانه آرد به ازای هر نفر در ماه ۸ کیلوگرم است و باید این سرانه در فریدونشهر به بالای ۱۰ کیلوگرم برسد و در برخی استان‌ها مانند چهارمحال و بختیاری و لرستان سرانه آرد به ازای هر نفر در ماه ۱۲ تا ۱۵ کیلوگرم است.

کاظمی تصریح کرد: ۶۰ روستای شهرستان فریدونشهر فاقد گاز شهری و تنها مصرف کننده نفت سفید هستند که با پیگیری‌های انجام شده ذخیره‌سازی نفت سفید از روستاهای پشت کوه دوم آغاز شد و در سوخت مورد نیاز مردم و مدارس در این روستاها مشکلی نداریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر، خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی آرد را نیز از روستاهای پشت کوه دوم آغاز کردیم و تنها شهرستانی هستیم که باید ۷ ماه از سال آرد و نفت سفید را در روستاها ذخیره کنیم که این فرایند به خوبی در حال انجام است و نسبت به سال‌های قبل در ذخیره‌سازی این مواد مشکلات کمتری داریم.

وی گفت: انتظار داریم که سرانه آرد به ازای هر نفر در ماه حداقل در روستاهای پشت کوه دوم از ۸ کیلو به ۱۲ کیلوگرم برسد تا با افزایش ۴ کیلوگرمی نیاز مردم مرتفع شود. در کنار جمعیت ثابت شهرستان در روستاها ۵ تا ۶ هزار نفر جمعیت مهاجر فصلی داریم که با آغاز فصل کشت و کار در اوایل بهار این جمعیت برای کشاورزی و دامداری به روستاها می‌آیند که برای این جمعیت سرانه و سهمیه در حوزه آرد خام روستایی در نظر گرفته نشده است که انتظار داریم استان این مشکل را بر طرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha