• جمعه / ۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401070803301
  • خبرنگار : 50491

امام جمعه موقت گرگان:

کوتاهی در مسئولیت خیانت در امانت است

کوتاهی در مسئولیت خیانت در امانت است

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه مسئولیت امانت است، گفت: مسئولان باید با انجام صحیح وظایف محوله، امانت را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز جمعه هشتم مهر ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) مومنان را به رعایت تقوای الهی توصیه کردند و فرمودند روزهای خود را با تقوا سپری کرده و بیماری‌های روحی خود را به وسیله تقوا درمان کنید.

وی در ادامه سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) تسلیت گفت و افزود: امام حسن عسکری(ع) خطاب به شیعیان خود فرمودند اولین توصیه ما به شما رعایت تقوای الهی است و سپس سخن راست بر زبان بیاورید و امانت‌داری و حفظ حرمت همسایگی را رعایت کنید.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه متاسفانه در زندگی‌های امروزه دروغ رواج پیدا کرده است، بیان کرد: گاهی اوقات آنقدر دروغ زیاد است که انسان می‌ماند حرف راست کدام است.

برقرار با بیان اینکه مسئولیت امانت است و مسئولان باید با انجام صحیح وظایف محوله، امانت را رعایت کنند، تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند اگر کسی از شیعیان زمانی که در دین خود پاکی را پیشه کند و صداقت در گفتار و امانتداری را رعایت کرده و حسن خلق داشته باشد ویژگی‌های شیعه واقعی را به جا آورده است.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید شیعه واقعی دروغ نمی‌گوید و به کسی خیانت نمی‌کند و تجاوز به حق کسی ندارد، یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) به شیعیان می‌فرماید با کارهای درست زینت ما باشید و کاری نکنید که آبروی ما را ببرید.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) تاکید دارد که کاری بکنید که محبت دیگران را به سوی ائمه(ع) و مکتب تشیع را جلب کنید، خاطرنشان کرد: اگر شیعه راه صحیح را انتخاب کند با رفتار درست و کردار شایسته مردم را به دین خدا دعوت می‌کند لذا امام حسن عسکری(ع) معتقد است اگر شیعیان، پاک و شایسته باشند محبت ها را به سوی ما جلب می کنند و زینت و آبروی ما می‌شوند پس کاری نکنید آبروی ما از بین برود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha