• جمعه / ۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401070803384
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

حاج قاسم سلیمانی پس از شهادت تبدیل به «مکتب سلیمانی» شد

حاج قاسم سلیمانی  پس از شهادت تبدیل به «مکتب سلیمانی» شد

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: حاج قاسم سلیمانی پس از شهادت تبدیل به «مکتب سلیمانی» شد.

منصور احمدی در ویژه برنامه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، با تبریک هفته دفاع مقدس، ایثارگران را صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شهیدی مانند علی‌راست پیرحیاتی، نابغه جنگ‌های منظم و نامنظم در بین ما نیست اما یاد و خاطره او همواره با ما همراه است؛ شهید دیگر نابغه و اعجوبه جنگ مانند حاج اسماعیل سپهوند، نویسنده کتاب بلدچی که در بین ما هست. آن‌ها «عند ربهم یرزقون» و دیگری به فضل الهی، نعمت وجودش نزد ماست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ایثارگران به‌عنوان شهدای زنده یاد کرد و افزود: ایثارگرانی که به درجه رفیع ایثار و جانبازی رسیده‌اند و نزد ما هستند، اینان شهدای زنده‌اند، مقام شهود مقامی است که نیاز به از بین رفتن جسم نیست، که به آن برسیم، گاهی در زندگی هم علما، بزرگان و مجاهدان به مقام شهود و شهادت می‌رسند.

احمدی به نقش و حضور حاج قاسم پس از شهادت اشاره کرد و افزود: نقش حاج قاسم پس از شهادت به هیچ وجه کاسته نشده است؛ شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از شهادت اثرات بزرگی در منطقه داشته و بعد از شهادت خود نیز اثرات بسیار بزرگی داشته است. مهمترین و اساسی‌ترین موضوع بعد از شهادت سردار سلیمانی این بود که حاج قاسم سلیمانی تبدیل به «مکتب سلیمانی» شد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را بزرگداشت یاد، نام و خاطره ایثارگران نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه شهدا عنوان کرد و افزود: با هدف نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سری برنامه‌های راه سلیمانی برنامه‌های محتوایی مختلفی در این هفته برگزار شده است. در این برنامه از همه کسانی که با هدف نشر فرهنگی و هنری برنامه‌های فاخر و تالیفاتی داشته‌اند و نیز ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، رسالت اصحاب فرهنگ و هنر را تبیین مواضع نظام با سلاح قلم و هنر برشمرد و افزود: با این سلاح بسیار توانمند و قدرتمند باید به تبیین مواضع و افق جمهوری اسلامی بپردازیم.

به گزارش ایسنا، ویژه‌برنامه «راه سلیمانی» به‌مناسب هفته دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «مسافر زمستان (خاطرات بانوی ایثارگر حجیه اولیایی همسر شهید اسکندر نیازی)»در پاتوق فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha