• شنبه / ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401070903995
  • خبرنگار : 50491

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان:

25 هزار مترمربع به سرانه ورزشی دانش‌آموزی گلستان اضافه شد

25 هزار مترمربع به سرانه ورزشی دانش‌آموزی گلستان اضافه شد

ایسنا/گلستان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده حدود ۲۵ هزار مترمربع به سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان گلستان اضافه شده است.

رضا طبرسا با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش گلستان برای ارتقای فعالیت‌های ورزشی در مدارس در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال در راستای بهینه‌سازی، متناسب سازی و طراحی فضای ورزشی درون مدرسه‌ای اتفاقات خوبی در گلستان افتاد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۶ که استان گلستان از مازندران جدا شد کل سرانه ورزشی مدارس استان حدود ۱۰۰ هزار مترمربع بوده این در حالی است که تنها در سال جاری اجرای ۴۴ پروژه ورزشی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در گلستان در دست اجرا قرار گرفته که تاکنون نیمی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان از حمایت استاندار گلستان و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در راستای ارتقای سرانه ورزشی استان گلستان قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده حدود ۲۵ هزار مترمربع به سرانه ورزشی دانش آموزی استان اضافه شده است.

طبرسا خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در استان گلستان شد و بیان کرد: استان گلستان در سال تحصیلی جدید با افزایش جمعیت دانش‌آموزی همراه بود و تعداد دانش‌آموزان به ۴۰۲ هزار نفر رسیده که با این افزایش هر چقدر هم در راستای ارتقای سرانه ورزشی دانش‌آموزی تلاش کنیم باز هم به نقطه اول برمی‌گردیم با این حال تلاش خود را مضاعف می‌کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

وی از رشد ۲۰۰ درصدی جذب منابع اعتباری برای خرید تجهیزات و لوازم ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با شرکت‌های معتبر هستیم تا نسبت به خرید لوازم ورزشی موردنیاز مدارس اقدام کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان به گلایه برخی از دانش‌آموزان مبنی بر اینکه عده‌ای از مدیران مدارس مانع استفاده دانش‌آموزان از تجهیزات ورزشی می‌شوند اشاره کرد و توضیح داد: این دسته از مدیران که البته تعداد آنها نیز اندک است با محدودیت استفاده از لوازم و تجهیزات ورزشی در حق دانش‌آموزان ظلم می‌کنند و درخواست ما از همه مدیران مدارس این است که دانش‌آموزان را همچون فرزندان خود بدانند از طرفی این تجهیزات متعلق به بیت‌المال است و در صورت بلااستفاده ماندن به مرور زمان کیفیت خود را از دست می‌دهد.

طبرسا خواستار کمک خیرین و اولیای دانش‌آموزان برای تأمین تجهیزات و لوازم ورزشی مدارس شد و تأکید کرد: در راستای ترویج فعالیت‌های ورزشی در بین دانش آموزان و تعمیق روابط بین والدین و فرزندان، طرح شهید خرازی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس این طرح دختران دانش‌آموز به اتفاق مادر و پسران دانش آموز به همراه پدر خود می‌توانند از ظرفیت سالن‌های ورزشی برای ورزش استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha