• دوشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401071104894
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار کاشان:

رویدادهای متناسب با شرایط ناشنوایان، در جامعه وجود ندارد

رویدادهای متناسب با شرایط ناشنوایان، در جامعه وجود ندارد

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان گفت: یکی از نیازهای ناشنوایان، برگزاری رویدادهای متناسب با شرایط آنها است که در جامعه وجود ندارد که باید در برنامه‌ها و مراسم شهری، نیازهای ناشنوایان مورد توجه قرار بگیرد و محتوای برنامه‌ها متناسب با شرایط استفاده این قشر، عرضه شود.

حسن بخشنده، شامگاه(یکشنبه، ۱۰ مهر) در آیین گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان، اظهار کرد: ناشنوایان نباید احساس کنند که نسبت به آنها تبعیض می‌شود و نیازهای آنها به‌عنوان شهروندان جامعه به رسمیت شناخته نمی‌شود.

وی با تبریک روز جهانی ناشنوایان، تصریح کرد: امیدوارم با کمک همدیگر بتوانیم مشکلات جامعه ناشنوایان کاشان را تا حد امکان برطرف کنیم و مدیریت شهری با نگاه ویژه‌ای به حوزه معلولان به توان‌یابان جسمی حرکتی ورود پیدا کرده و برنامه‌های مختلفی را در این حوزه اندیشیده است.

شهردار کاشان تأکید کرد: بارها شنیده‌ایم که «معلولیت، محدودیت نیست»؛ فارغ از مفهوم انگیزشی این جمله، باید بپذیریم که هر نقص جسمی، فرد را با یک سری محدودیت مواجه می‌کند، اما مهم آن است که شخص معلول بتواند با اراده و انگیزه خود بر این محدودیت پیروز شود.

بخشنده گفت: متأسفانه با تمام تلاش و زحمت‌هایی که شاهد آن هستیم اما نقص‌های کالبدی و معضلات نرم‌افزاری محیطی برای معلولان به ویژه ناشنوایان در کشور و به صورت خاص در کاشان دیده می‌شود.

وی افزود: وظیفه مسئولان و آحاد جامعه این است که بستری را فراهم کنند تا شکست محدودیت‌ها برای توان‌یابان با سهولت بیشتری انجام بشود نه آنکه فرد دچار معلولیت مجبور باشد علاوه بر محدودیت جسمانی خود، با محدودیت‌های محیطی نیز زورآزمایی کند.

بخشنده تصریح کرد: مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و سازمان سیما و منظر شهرداری، در راستای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی همگانی نسبت به حقوق معلولان به ویژه قشر ناشنوایان، آمادگی کامل جهت همکاری دارند.

وی تأکید کرد: متناسب‌سازی فضاهای کالبدی به ویژه فرهنگسرا و خانه‌های فرهنگ متناسب با شرایط ناشنوایان در دستور کار برنامه‌های شهرداری قرار گرفته که امیدوارم با همت همکارانم در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این رویکردها محقق شود.

بخشنده با قدردانی از زحمت‌های تلاشگران حوزه ناشنوایان، گفت: امیدوارم در مسیر شکل‌گیری جامعه‌ای متناسب با نیاز و حقوق همه اقشار بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مدیرعامل کانون ناشنوایان کاشان، گفت: امسال بنا داشتیم که برای گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان، برنامه‌ای نداشته باشیم تا بدانیم که کدام یک از مسئولان به حقوق ناشنوایان به عنوان بخشی از این جامعه توجه دارند.

کبری اسماعیل بیگی اظهار کرد: طی ۲۵ سال گذشته برنامه اجرا کردیم و مسئولان را دعوت کردیم اما امسال فقط شهرداری کاشان بود که ما را به برگزاری جشن روز ناشنوایان دعوت کرد تا ثابت کند که مدیریت شهری به همه شهروندان توجه دارد.

وی افزود: بچه‌های ناشنوا، در این برنامه‌ها، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند تا ثابت کنند که شهروندانی جدا از جامعه نیستند و جامعه باید آنها را باور کرده و زمینه شکوفایی شایستگی‌های آنها را فراهم کند.

مدیرعامل کانون ناشنوایان کاشان، تصریح کرد: مراسم امشب، بهانه‌ای بود تا ۲۴ نفر از ناشنوایانی که رتبه‌های برتر جهانی و ملی و استانی را کسب  کرده‌اند به نمایندگی از همه جامعه ناشنوا و کم شنا معرفی شوند.

وی گفت: در این مراسم، حسین کاظمی، دارنده مدال برنز کشتی جهان، علیرضا رمضانی، دارنده مدال طلای کشتی، مهدی گندمکار، صاحب مدال نقره کشتی، علیرضا اکبرزاده و محمد مهدی محمدی دو و میدانی کاران برتر  و مجتبی اسماعیلی، دارنده مقام طلای تنیس روی میز استان اصفهان،  تقدیر شدند.

اسماعیل بیگی افزود: همچنین از ابوالفضل فروتنی و محمدامین روغنی، فوتبالیست‌های برتر، فاطمه فریدونی هنرمند نقاش، زهرا علی اکبری هنرمند طراح، محمدجواد صرافی زاده و امیرعلی صرافی‌زاده رتبه‌های برتر علمی، مهدیه مکاری زاده در رشته داستان‌نویسی و گروه سرود همگانی کانون دارنده مقام سوم کشور قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha