• دوشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401071104968
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

تحویل حجمی آب به کشاورزان اردبیل کلید خورد

تحویل حجمی آب به کشاورزان اردبیل کلید خورد

ایسنا/اردبیل معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای جهاد کشاورزی و تعاون روستایی آب به‌صورت حجمی به کشاورزان تحویل داده خواهد شد.

حمید فضایلی ۱۱ مهر با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها  طی چند سال گذشته گفت: عمده مصرف منابع آبی استان در حوزه کشاورزی است که باتوجه‌به کاهش چشمگیر آورد رودخانه‌ها، ذخایر سدها و آب‌های زیرزمینی ضروری است کشاورزان با استفاده از فناوری‌ها نوین، از کشت محصولات آب‌بر پرهیز کنند.

وی با اشاره به کاهش  ۲۵ درصدی بارندگی در سال آبی گذشته نسبت به بلندمدت افزود: ورودی سد خدا آفرین به‌عنوان یکی از سدهای مهم استان طی مدت ۴ سال ۴۲ درصد کاهش‌یافته است.

این مسئول با عنوان اینکه ۹ سد بزرگ و ۴۳ سد کوتاه در استان وظیفه ذخیره آب‌های سطحی بر عهده دارند، تصریح کرد: حجم کل مخازن سدهای استان بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که سطح فعلی ذخیره آب در مخازن این سدها به حداقل‌ترین میزان خود رسیده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به افت شدید آورد سدهای استان در سال آبی گذشته (مهر ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱) ادامه داد: بر اساس شرایط موجود مدیریت بهینه مصرف آب در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی با عنوان اینکه حوزه کشاورزی اولین و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب در استان است گفت: در راستای استقرار یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصاد پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور و دانش بومی کشاورزان، سند مشترک همکاری بین شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی به امضا رسید.

وی در توضیح اهداف این سند افزود: در قالب این سند تحویل حجمی آب بر اساس سند ملی آب، در زمان و مکان مناسب به تشکل‌های آب‌برانی که از سوی تعاون روستایی معرفی می‌شوند، انجام خواهد شد.

فضایلی اضافه کرد: شناسایی و پرکردن چه‌های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌ها و به‌کارگیری ۲۳ اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب از جمله اقدامات این شرکت در راستای مدیریت مصرف آب است.

وی گفت: شماره‌ تلفن چهاررقمی ۳۱۷۱ آماده اخذ گزارش‌های مردمی مرتبط با تخلفات حوضه آب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha