• دوشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401071105246
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار جرقویه:

بهره‌مندی مردم جرقویه از درمان با هزینه دولتی صفر است

بهره‌مندی مردم جرقویه از درمان با هزینه دولتی صفر است

ایسنا/اصفهان فرماندار جرقویه گفت: در شهرستان جرقویه میزان بهره‌مندی شهروندان از درمان با هزینه دولتی تقریباً صفر است که انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امکانات لازم برای راه‌اندازی مرکز درمانی دولتی را فراهم کند.

محسن ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکلات درمانی و بهداشتی شهرستان جرقویه، اظهار کرد: مرکز بهداشت حسن‌آباد کمتر از یک سال است که افتتاح شده و به صورت 24 ساعته پزشک در این مرکز درمانی حضور دارد، اما در کل با کمبود کادر درمانی و متخصص مواجه هستیم. انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی این مرکز درمانی را تقویت کند.

وی افزود: در شهرستان جرقویه میزان بهره‌مندی شهروندان از درمان با هزینه دولتی تقریباً صفر است. اگر بیمار به یک مرکز پزشکی دولتی مراجعه کند باید یک پزشک متخصص با هزینه‌های دولتی او را درمان کند که چنین فرایندی در جرقویه وجود ندارد.

فرماندار جرقویه گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان جرقویه نبود مراکز درمانی دولتی است که باید گسترش پیدا کند. اکنون در حد پزشک عمومی و شبکه‌های بهداشت که یک پزشک خانواده و عمومی در آن مستقر می‌شود و فرایند بهداشتی را طی می‌کند، در جرقویه داریم، اما مرکزی در حد استانداردهای مراکز درمانی دولتی در شهرستان جرقویه نداریم که برای حل این معضل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید تدبیری بیندیشد.

ریاحی با بیان اینکه نبود مراکز درمانی دولتی سبب می‌شود هزینه‌های درمان افزایش یابد، تصریح کرد: وقتی هزینه‌های درمان زیاد باشد مردم مجبور خواهند بود به شهرضا یا اصفهان مراجعه کنند که این رفت و آمدها خطرات تصادف جاده‌ای را افزایش می‌دهد.

وی گفت: بنابراین درمان دولتی در شهرستان جرقویه در دسترس نیست و برای مثال کسی که در رامشه یا جرقویه علیا است با مدت زمان کمی نمی‌تواند به خدمات درمانی دولتی دسترسی پیدا کند. هنوز این مشکل پابرجاست و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هنوز طرحی برای رفع این مشکل ارائه نداده است.

فرماندار جرقویه خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی مراکز درمانی دولتی پیش از ساخت و ساز با همین امکانات موجود که در سطح شهرستان داریم اگر دانشگاه علوم پزشکی بتواند پزشک متخصص، پرستار و کادر درمانی که تعرفه‌های دولتی دارند، تأمین کند حتی مکان لازم مانند بیمارستان امام خمینی(ره) نیک‌آباد داریم. بنابراین قبل از مکان بیشتر به نیروی متخصص که در قالب دانشگاه علوم پزشکی به مردم خدمات می‌دهند، هستیم.

ریاحی گفت: نیروی متخصصی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کند در شهرستان وجود دارد، اما نیرویی که در قالب دانشگاه علوم پزشکی با تعرفه دولتی فعالیت کند، نداریم. این امر با انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام خمینی(ره) که یک مرکز خیریه است محقق خواهد شد، البته در صورتی که نیروی متخصص آن تأمین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha