• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401071205773
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی اصفهان اعلام کرد؛

سرقت خاک در شرق اصفهان

سرقت خاک در شرق اصفهان

ایسنا/اصفهان فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به سرقت خاک در اصفهان برای تولید گچ، گفت: سرقت خاک به‌صورت شبانه و معمولاً حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ کامیون است که میزان تخریب بالایی دارند.

علیرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره سرقت خاک در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به وجود کوره‌های تولید گچ و آجر در شرق اصفهان، ما شاهد بیشترین سرقت خاک در شرق همچون سگزی و کوهپایه اصفهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه سرقت خاک برای کوره‌های گچ است، توضیح داد: برخی افراد متخلف و سودجود برای تولید گچ و آجر با لودر به ارتفاع ۳۰ سانتیمتر از سطح خاک برداشت می‌کنند که این اتفاق موجب برهم ریختگی نظم و سفتی خاک می‌شود و با کوچکترین باد و طوفان این شرایط منجر به ایجاد گرد و غبار و آلودگی هوا به ویژه در شرق اصفهان می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان ادامه داد: اطراف اصفهان یک‌سری کوره‌های گچ وجود دارد که با توجه به تولید گرد و غبار و خاک قرار بود به شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان منتقل شوند که متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و اکنون با سرقت خاک در کوره‌های غیرمجاز تولید گچ و آجر می‌کنند.

وی افزود: در صورت انتقال این کوره‌ها به خصوص کوره‌های غیرمجاز به خارج از محدوده ۵۰ کیلومتری اصفهان، سرقت خاک نیز کم خواهد شد.

طاهری تاکید کرد: جابجایی این کارگاه‌ها و کوره‌های غیرمجاز باید از طریق استانداری و محیط زیست دنبال شود.  

وی درباره میزان سرقت خاک از شرق اصفهان، توضیح داد: با توجه به اینکه سرقت خاک در اصفهان شبانه انجام می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵ مورد کامیون و لودر در شرق اصفهان توسط اداره کل منابع طبیعی استان توقیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تداوم سرقت خاک در استان موجب تشدید آلودگی اصفهان می‌شود، اظهار کرد: سرقت خاک به‌صورت شبانه و معمولا حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ کامیون است که میزان تخریب بالایی دارند که در گشت و بازرسی‌های این اداره شاید بتوانیم یک یا دو کامیون را توقیف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha