• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401071205861
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

چالش‌های ورزش‌ اصفهان؛ از فرونشست تا پروژه‌های نیمه تمام

چالش‌های ورزش‌ اصفهان؛ از فرونشست تا پروژه‌های نیمه تمام

ایسنا/اصفهان چند صباحی است که زنگ خطر فرونشست در استان اصفهان به صدا درآمده و روند پیشرفت آن با دخالت‌های انسانی تشدید شده است. این پدیده زمینی خطرناک مدتی است که پایش به ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی نیز باز شده تا تبدیل به یکی از چالش‌های جدی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و مدیریت جدیدش شود.

از سوی دیگر پروژه‌هایی نیمه کاره از دور قبلی ریاست اداره کل باقی مانده که اکنون به دست اندازی برای مسیر ورزش اصفهان بدل شده است.

پدیده فرونشست و عواقب جدی آن تا جایی پیش رفته که علی بیت‌الهی، مدیر بخش مرکز زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌گوید: خاکِ محدوده شمالی اصفهان از نوع واگرا است که در اثر فرونشست زمین شکاف و ترک‌هایی اتفاق می‌افتد. یکی از این شکاف‌های تیپیک در محدوده ورزشگاه نقش‌جهان است که تصاویر آن نیز موجود بوده و این‌ها علائمی دال بر روند پیشروی فرونشست زمین در اصفهان دارد که پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آتی این علائم بیشتر شود.

جواد محمدی، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان که به تازگی حکم مدیر کلی را دریافت کرده، مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌ کل ورزش و جوانان را مطابق با اسمش در دو حوزه ورزش و جوانان می‌داند و می‌گوید: در تلاش هستیم تا با در نظر گرفتن رویکرد و برنامه‌های کلی دولت و وزارت ورزش، برنامه‌هایی را پیش ببریم که آینده این دو حوزه اثرگذار در سطح جامعه را تامین کند.

این مدیر جوان درباره موضوع حیاتی فرونشست و خطرات آن به ویژه در ورزشگاه نقش‌جهان، توضیح می‌دهد: فرونشست پدیده خطرناکی است که همه حوزه‌های زندگی ما را درگیر کرده و یک تهدید جدی به شمار می‌رود. با این حال رسیدگی به فرونشست تنها بر عهده اداره ورزش و جوانان نیست و همه دستگاه‌ها باید به‌صورت هم‌افزا دست به دست هم دهند تا مخاطرات آن را دفع کنیم. بر همین اساس تلاش می‌کنیم که پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم تا اماکن ورزشی با حداقل آسیب مواجه شوند.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره المپیاد استعدادهای ورزشی که اصفهان نیز جز میزبانان است، ادامه می‌دهد: یکی از برنامه‌های مهم در راستا تقویت و گسترش ورزش در سطح جامعه، برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در رشته مختلف ورزشی است که بعد از دوسال وقفه به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جامعه برگزار می‌شود.

محمدی تاکید می‌کند: با توجه به ظرفیت استان، اصفهان پس از تهران بیشترین میزبانی را در بین سایر استان‌ها دارد و در همه رشته‌ها ورزشکاران زیادی را اعزام کرده‌ایم. امیدواریم که خروجی این رقابت‌ها شناسایی نخبه‌های ورزش استان برای معرفی به سطح ملی باشد.

مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان یادآور می‌شود: در حوزه جوانان ستاد جوانان در سطح استان و شهرستان‌ها جلسات مدونی را تشکیل داده‌ و به دنبال اجرای برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در حوزه جوانان است و به دنبال ارتقا کمی و کیفی رویدادهای حوزه جوانان هستیم.‌

محمدی درخصوص دیگر چالش‌های پیش‌رو دستگاه ورزش و جوانان استان خاطر نشان می‌کند: یکی مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی دستگاه ورزش و جوانان استان، پرونده‌های حقوقی است که در حوزه ورزش و جوانان استان در محاکم قضایی مطرح است. تعداد پرونده‌های حقوقی مطرح شده در محاکم قضایی قابل توجه است و همه این موارد با در نظر گرفتن سیاست‌گذاری وزارت ورزش و حمایت‌های استانداری در حال پیشبرد هستند تا معضلات رفع شده و حقوق دستگاه را حفظ کنیم.

وی درباره پروژه‌های نیمه تمام استانی نیز تصریح می‌کند: یکی دیگر از چالش‌های مهم پیش‌روی دستگاه ورزش و جوانان استان، بحث اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. در سطح استان اصفهان بیش از ۲۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد که برخی از آنها چندین سال پیش آغاز شده‌، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

مدیراداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با تاکید بر لزوم بودجه برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، می‌گوید: در سفر رئیس جمهور به اصفهان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ۳۴۵ میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده و اولویت ما بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و بهره‌برداری از آن است. از محل این اعتبارات هیچ پروژه جدیدی احداث نخواهد شد و اولویت اصلی با تکمیل پروژه‌های قبل است.

محمدی همچنین خاطرنشان می‌کند: برنامه‌ریزی برای ساماندهی به هیئت‌های ورزشی در دستور کار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته و تعدادی از مجامع هیئت‌های ورزشی برگزار شده است. برخی دیگر نیز پس از طی تشریفات قانونی به زودی برگزار خواهند شد. جامعه از اداره ورزش و جوانان انتظارات بالایی دارد و منابع محدودی داریم، اما تلاش می‌کنیم که از بضاعت موجود بیشترین استفاده را کرده و به حوزه ورزش و جوانان خدمت‌رسانی کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha