• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401071206016
  • خبرنگار : 50404

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

یکی از ماموریت‌های محافل ادبی توجه به استعدادهایی است که انقلاب و جنگ را درک نکرده‌اند

یکی از ماموریت‌های محافل ادبی توجه به استعدادهایی است که انقلاب و جنگ را درک نکرده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: یکی از ماموریت‌های محافل ادبی توجه به استعدادهای نوظهوری است که انقلاب و جنگ را ندیده و درک نکرده‌اند؛ آشنایی با کسانی که امنیت، هویت، آرامش و رضایت‌مندی امروز را مرهونِ از خود گذشتگی آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در ویژه برنامه عصر شعر عطش عشق که امروز، ۱۲ مهرماه در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز تمرکز نهاد کتابخانه‌های عمومی بر روی خدمت‌محوری و برنامه‌محوری است. به عبارت دیگر فرهنگسراهای اجتماعی که امروز به عنوان کتابخانه‌های عمومی در حال فعالیت هستند وظیفه دارند تا با توجه به تعریف ۴۰ نوع خدمت کتابخانه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی اجرا کنند که یکی از این برنامه‌ها در حوزه ادبیات و توجه ویژه به شعر و ادب است.

وی با اشاره به راه‌اندازی محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی افزود: هدف از راه‌اندازی و فعالیت این محافل ادبی شناسایی استعدادهای نوظهور و رشد و پرورش آن‌ها برای ارتقاء ادبیات فارسی است و نقطه اوج فعالیت این محافل ادبیات پایداری و مقاومت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس گنجی است که مملو از اتفاقات موثر و مفید بوده، تصریح کرد: با اینکه این جنگ ۸ سال طول کشید، به اندازه قرن‌ها می‌توان از داخل آن سبک زندگی در زیرشاخه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و ... کسب کرد.

سبزیان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این قبیل برنامه‌ها ایجاد پیوند این محافل و فضاها با دستاوردهای دفاع مقدس است، عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های محافل ادبی توجه به استعدادهای نوظهوری است که انقلاب و جنگ را ندیده و درک نکرده‌اند، اما می‌توان با برگزاری برنامه‌هایی از این دست، زمینه آشنایی بیشتر آن‌ها را با این مقوله فراهم سازند. آشنایی با کسانی که امنیت، هویت، آرامش و رضایت‌مندی امروز را مرهونِ از خود گذشتگی آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در خصوص هفته دفاع مقدس، ادامه داد: امروز باید بیشتر به حوزه ادبیات پایداری و مقاومت و تبیین آن برای نسل جدید توجه داشته باشیم. ورود نسل جدید ادیبان در حوزه دفاع مقدس می‌تواند هویت جدید و مناسب به شعر و ادبیات آن‌ها بدهد.

ویژه برنامه عصر شعر «عطش عشق» همزمان با چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس به همت اداره‌کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، سرهنگ رضوی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات شهید طرحچی، خانواده شهید محمدعلی قنبری و خانواده شهید حمید حکمت پور و شاعرانی چون موسی عصمتی، مجتبی فدایی، جواد حاجی‌زاده، مجتبی ابوالقاسمی و علی‌اصغر شکفته برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha