• چهارشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401071306290
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقه لیگ شهرهای تاریخی کاشان

تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقه لیگ شهرهای تاریخی کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از تمدید مهلت ارسال اثر به نخستین مسابقه ویدئویی لیگ شهرهای تاریخی تا روز ۲۰ مهرماه خبر داد.

محمد علی فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقه ویدئویی معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر و روستاهای تاریخی یکی از برنامه‌های هجدهمین کنفرانس بین‌المللی اتحادیه شهرهای تاریخی جهان به میزبانی شهر آندونگ کره جنوبی است.

وی افزود: هدف از اجرای این رویداد بین‌المللی، معرفی جاذبه‌های شهرها و روستاهای منطقه فرهنگی کاشان بزرگ شامل معرفی آثار تاریخی، آیین‌ها، غذاها و نساجی سنتی توسط شهروندان در گروه سنی ۱۲ تا ۲۳سال است.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال ویدئوهای کمتر از سه دقیقه‌ از جاذبه‌های منطقه فرهنگی کاشان بزرگ با فرمت ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل در قالب MP۴، WMV، AVI، و MPEG در این مسابقه شرکت کنند که هر نفر مجاز به ارسال سه اثر است.

فرجی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه آثار خود را تهیه و به کانال تلگرام شهرداری کاشان به آدرس   @kashanadmin۹۶  یا به شماره ۰۹۱۰۷۹۶۲۹۶۱ ارسال کنند و یا به صورت حضوری به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، خانه تاریخی آل یاسین تحویل دهند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، افزود: سرمایه‌گذاری و آموزش کودکان، به‌ویژه آشنا کردن آن‌ها با میراث‌ تاریخی و فرهنگی یکی از راهکارهای اثربخش برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای جامعه است که بخشی از این مسئولیت بر عهده شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به رشد عاطفی و روانی کودکان، تصریح کرد: فضاهای تاریخی، بستر مناسبی برای پیوند اطلاعات آنها به مسائل روز است که در خانواده‌های ما مسافرت و گردش‌ها محدود به تفریح می‌شود و مسئله‌محور نیست.

فرجی گفت: باید به کودکان کمک کنیم که بتوانند جهان اطراف را در ذهن خود بشناسند و با تاریخ و تمدن زادگاه خود آشنا شوند و در این صورت است که برای حفظ آن مشارکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: لیگ شهرهای تاریخی،  ۱۰۶ عضو دارد و یکی از مهمترین لیگ‌های شهرهای جهان است که ۲۶ شهر از آسیا، دو شهر از آفریقا، ۴۸ شهر از اروپا، ۲۰ شهر از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و مرکزی، سه شهر از آمریکای شمالی و سه شهر از منطقه اقیانوس آرام عضو این لیگ هستند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، گفت: شهرهای آتن، بارسلون، وین، پاریس، بوستون، مونترال، هانوی، مکزیکوسیتی، قونیه و استانبول از جمله شهرهای عضو این شبکه هستند و  اصفهان، شیراز، سمنان، کاشان و یزد شهرهای ایرانی عضو لیگ شهرهای تاریخی جهان هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha