• جمعه / ۱۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401071507080
  • خبرنگار : 50201

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت:

با سیطره ۹۸ درصدی محیط‌ زیست بر اراضی غرب مازندران چاره‌ای جز گردشگری نیست

با سیطره ۹۸ درصدی محیط‌ زیست بر اراضی غرب مازندران چاره‌ای جز گردشگری نیست

ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که ۹۸ درصد اراضی غرب استان در اختیار و سیطره محیط زیست و البرز مرکزی است به نوعی صنعت فدای محیط زیست شده بنابراین چاره ای جز حرکت به سمت گردشگری نیست.

محمدعلی محسنی بندپی در آئین تجلیل از فعالین گردشگری بخش خصوصی نوشهر که در مجموعه گردشگری تمشک برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور ما از ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است ،اظهار کرد: ایران رتبه پنجم جاذبه های طبیعی و رتبه دهم میراث فرهنگی دنیا را دارد.

وی با تاکید بر اینکه این استعدادهای بالقوه زمانی به‌کار می آید که به بالفعل تبدیل شود، افزود: در صورتی که ۱۰ درصد این ظرفیت ها به بالفعل تبدیل می شد تحول عظیمی رخ می داد اما وابستگی به نفت به عنوان تک محصول باعث شد ما را از رسیدن و پرداختن به سایر پتانسیل ها محروم کند.

وی نگاه کشور و مسئولان را نگاهی انفعالی عنوان کرد و گفت: بنا داریم به صورت آرام از اقتصاد نفت به سمت اقتصاد گردشگری پیش برویم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بواسطه تحریم ها در حال حاضر حتی از درآمد نفتی هم مشکل داریم، تصریح کرد: اگر تحریم ها برطرف شود از مسئولان گردشگری می خواهیم این بخش را به شکوفایی برسانند و وظیفه ما است که این موهبت الهی و این استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

محسنی بندپی بر داشتن برنامه ای جامع و مدون و عملیاتی در بخش گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: گردشگری برای سرمایه گذار باید اقتصادی باشد و همه باید کمک کنند تا این اقتصادی شدن اتفاق بیفتد و موانع بر سر راه آن برداشته شود.

وی با تاکید براینکه در غرب استان پتانسیلی بهتر از گردشگری نداریم، یادآور شد: از آنجاکه ۹۸ درصد اراضی غرب استان در اختیار و سیطره محیط زیست و البرز مرکزی است به نوعی صنعت فدای محیط زیست شده است، بنابراین با برنامه باید به سمت گردشگری رفت و راهکاری جز این اقدام نیست.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، استفاده از بخش خصوصی در حوزه گردشگری را راه برون رفت از مشکلات عنوان کرد و گفت: برداشتن موانع مسیر سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیازمند نگاه جدیدی است و باید طوری عمل کرد که تمامی بخش های دولتی به رفع مشکلات بخش خصوصی کمک کنند و به نوعی در خدمت بخش‌خصوصی باشند تا مسیر توسعه طی شود.

محسنی اعتبارات سفر ریاست جمهور را به استان مازندران حدود ۱۶ هزار میلیارد عنوان کرد و ادامه داد: ای کاش به جای آن، ۱۶ سرمایه گذار به استان دعوت می شد تا ۱۶ مشکل را در منطقه رفع می کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha