• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401071607325
  • خبرنگار : 50180

بوفه مدارس کرمانشاه؛ زیر ذره‌بین نظارت

بوفه مدارس کرمانشاه؛ زیر ذره‌بین نظارت

ایسنا/کرمانشاه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از نظارت بر فعالیت بوفه مدارس استان خبر داد.

علی امرایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس دستورالعمل‌های مرتبط با بازگشایی مدارس بوفه‌های مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی باز هستند، گفت: در تلاشیم تا با نظارت بر بوفه مدارس از طریق مراقبان سلامت، زمینه عرضه خوراکی های سالم در بوفه مدارس را فراهم کنیم.

امرایی اضافه کرد: مربیان بهداشت کار نظارت بر بوفه مدارس برای عرضه خوراکی های سالم را بر عهده دارند و اگر احیانا مدرسه ای مربی بهداشت نداشته باشد، کار نظارت بر بوفه مدرسه را مدیر یا معاونان یا معلمین مدرسه عهده دار خواهد بود.

امرایی با بیان اینکه بوفه های مدارس فعلا اجازه عرضه غذای گرم نداشته و صرفا مجاز به عرضه خوراکی های بسته بندی شده هستند، گفت: با تخلفات بوفه های مدارس برخورد جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها می توانند تخلفات بوفه مدارس را به ادارات آموزش و پرورش گزارش کنند تا در سریعترین زمان ممکن به این موضوع رسیدگی شود.

وی سپس مصرف لقمه‌های خانگی به عنوان میان‌وعده را به دانش‌آموزان توصیه کرد و افزود: بهتر است خانواده ها خوراکی‌هایی مثل لقمه‌های نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گردو، ساندویچ های تخم مرغ، کوکو و دیگر لقمه‌های خوراکی را به عنوان میان‌وعده برای دانش آموزان آماده کنند. 

وی افزود: استفاده از میوه‌ها، مغزها و خوراکی‌هایی مثل کشمش، نخودچی و... نیز به عنوان میان وعده برای دانش آموزان مفید است.

وی ادامه داد:  دانش‌آموزان همچنین می‌توانند از خوراکی‌هایی مثل کیک و کلوچه، بیسکویت، شیر پاستوریزه، خرما، میوه‌جات و... به عنوان میان‌وعده در مدرسه استفاده کنند.

وی خوردن خوراکی‌هایی مثل چیپس، پفک، یخمک، نوشابه و سایر مواد غذایی فاقد ارزش‌غذایی به عنوان میان‌وعده را برای دانش آموزان نامناسب عنوان کرد و افزود: مصرف خوراکی‌هایی مثل چیپس و پفک می تواند باعث بروز مشکلاتی مثل اضافه‌وزن و چاقی در دانش آموزان شود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha