• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401071607560
  • خبرنگار : 50046

معاینه ۴۰ زوج متقاضی فرزند خواندگی در پزشکی قانونی خراسان شمالی

معاینه ۴۰ زوج متقاضی فرزند خواندگی در پزشکی قانونی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از معاینه ۴۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی در پزشکی قانونی این استان خبر داد.

محمدرضا نورس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تاپایان شهریور ماه امسال روزانه بیش از ۶۷ نفر و در مجموع ۱۲ هزار و ۶۰۴ نفر در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱ هزار و ۹۶۹ نفر بود بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

دکتر نورس ادامه داد: بجنورد با تعداد ۵ هزار و ۵۴۷ نفر بیشترین تعداد افراد معاینه شده را تا پایان شهریور داشته و پس از آن شهرهای شیروان با ۲ هزار و ۶۵۴ نفر، اسفراین با یک هزار و ۸۶۹ نفر، آشخانه با یک هزار و ۵۴ نفر، فاروج با ۷۰۲ نفر و جاجرم با ۵۹۱ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

به گفته وی شهرستان راز نیز با ۱۷۸ نفر معاینه شده، کمترین تعداد را در این مدت داشته است.

این‌مقام‌مسئول ادامه داد: بررسی ماهانه معاینات بالینی انجام شده در مراکز پزشکی قانونی نیز نشان می‌دهد مرداد ماه با ۲ هزار و ۵۶۸ نفر بیشترین و فروردین با یک هزار و ۷۷۴ نفر کمترین تعداد معاینات بالینی را داشته‌اند.

وی بیان کرد: از جمله خدمات بخش معاینات بالینی افراد، پاسخ به نامه قضایی برای افراد متقاضی فرزندخواندگی است که بسته به درخواست مرجع قضایی شامل بررسی وضعیت جسمانی زوج، وضعیت صلاحیت روانی زوج و اعتیاد ایشان می‌شود که در ۶ ماهه اول امسال ۴۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده و معاینه شده‌اند.

مدیدکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: معاینات بالینی، یکی از ۴ فرآیند اصلی وظایف پزشکی قانونی است که بنابه درخواست مرجع قضایی و شامل معاینات عمومی، اختصاصی زنان و مردان، تعیین ازکار افتادگی، نقص عضو، تعیین سن، رشد جسمانی و عقلانی، صحت مزاج جهت استخدام و معاینات روانپزشکی قانونی می‌شود و معمولا معاینه مصدومین نزاع و تصادف و معاینات مجدد افراد، بیشترین تعداد معاینات بالینی را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha