• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401071707900
  • منبع : نمایندگی قزوین

فاطمه محمدبیگی:

دولت باید برای قزوین از آب‌های سطحی، حق‌آبه در نظر بگیرد

دولت باید برای قزوین از آب‌های سطحی، حق‌آبه در نظر بگیرد

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با طرح این پرسش که چرا استان قزوین از آب‌های سطحی حق آبه ندارد، گفت: شهر صنعتی کوهین، الموت و طارم به آب نیاز دارد سهم آب این شهرک‌ها در کجا لحاظ شده است؟! دولت باید برای قزوین حق‌آبه در نظر بگیرد در غیر این صورت دشت قزوین احیا نخواهد شد.

فاطمه محمدبیگی در پنجاه‌ونهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان قزوین که عصر شنبه ۱۶ مهر در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حضور نمایندگان مجلس در این جلسه به علت اضطرار شرایط کم آبی است، رهبر معظم انقلاب نیز همواره نسبت به حفاظت از دشت قزوین سفارش کردند.

وی با بیان اینکه تدبیر بازار آب جامع است، افزود: این طرح نقاط مبهم زیادی دارد و احتمال می‌رود در حیطه اجرا دچار چالش شویم لذا پیشنهاد می‌کنیم این طرح هرچه سریع‌تر شروع شود و تیم مورد نظر برای چالش‌ها راه حل سریع پیدا کنند تا صنعت و کشاورزی قفل نشوند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار بازار آب باید آبخوان‌داری را مدنظر قرار دهیم و در صنعت و کشاورزی و آب شرب نیز صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی مطرح کرد: شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهیان نیز باید با رصدخانه آب نیز همکاری داشته باشند. البته باید متذکر شویم که برای طرح بازار آب باید اعتبار داشته باشیم در غیر این صورت به مانند آب در هاون کوبیدن است و دشت قزوین احیا نخواهد شد.

محمدبیگی با طرح این پرسش که چرا استان قزوین از آب‌های سطحی حق آبه ندارد، اضافه کرد: چرا استان گیلان برای شالیزارهای حق آبه برمی‌دارد اما در طارم نمی‌توانیم آب برداشت کنیم چرا در زنجان آب برداشت می‌کنند و ما در طارم نمی‌توانیم آب برداشت کنیم.

وی تصریح کرد: شهر صنعتی کوهین، الموت و طارم به آب نیاز دارد سهم آب این شهرک‌ها در کجا لحاظ شده است؟! دولت باید برای قزوین حق‌آبه در نظر بگیرد در غیر این صورت دشت قزوین احیا نخواهد شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: صرفاً با برگزاری جلسه نمی‌توان کاری از پیش برد لذا باید تقسیم وظایف صورت گیرد و نمایندگان دولت و مدیران اجرایی وظایف محوله را در سطوح ملی پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha