• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401071708499
  • خبرنگار : 50026

تحقق سیاست‌ها و مأموریت‌های دولت؛ در دستور کار ویژه دستگاه‌های اجرایی

تحقق سیاست‌ها و مأموریت‌های دولت؛ در دستور کار ویژه دستگاه‌های اجرایی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: تحقق سیاست‌ها و مأموریت‌های دولت، دستور کار ویژه دستگاه‌های اجرایی است.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۱۷ مهر در جشنواره شهید رجایی استان، هدف از برپایی جشنواره را شناسایی و تقدیر دستگاه‌های برتر و نهادینه سازی فرهنگ ارتقاء خواند و به منتخب شدن ۱۴ دستگاه از بین ۵۱ دستگاه ارزیابی شده، اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه هر دولت، شعاری دارد که نسبت به آن حساس است، بیان کرد: انتظار این است که شعارهای محوری دولت و سیاست‌هایی که در راستای تحقق اهداف و برنامه‌ها تدوین شده، به صورت ویژه مورد توجه مدیران قرار گیرد.

استاندار، توجه به طرح‌های عمرانی را از سیاست‌های دولت برشمرد و گفت: ما نسبت به تأمین زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام حساسیم و انتظار این است که بر روی این موضوعات متمرکز شوید.

قناعت بیان کرد: این امر که اعتبار ندارید، اصلاً قابل قبول نیست ، چرا که باید به گونه‌ای اقدام کنیم که اگر ۱۰۰ تومان پول داریم به اندازه هزار تومان کار کنیم و بعد برای تأمین این مبلغ پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی، جذب سرمایه گذار را نیز از سیاست‌هایی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت:  ناتوانی در جذب سرمایه گذار از ضعف های ماست که حاصل آماده نبودن زیرساخت‌ها و نیز بینش‌ها و تفکرات حاکم بر بدنه کارشناسی دستگاه‌هاست.

به گفته وی؛ سرمایه گذاران افراد شریفی هستند که سرمایه و اعتبار خود را به استان می آورند لذا باید شرایط برای حضورشان تسهیل شود و حضور آنها  در استان را مغتنم بشماریم.

استاندار با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی در استان کارهای خوبی شده که باید با شتاب بیشتر پیش بروند، تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن نیز از مأموریت های مهم دولت است که باید مورد توجه دستگاه های متولی و فرمانداران قرار داشته باشد.

قناعت با اشاره به توفیق استان در این زمینه، ادامه داد: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته، خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن، در برخی شاخص‌ها رتبه اول و در برخی شاخص‌ها رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان، اظهار کرد: هنر ما باید این باشد که با برنامه ریزی از محصولات کشاورزی استان، استفاده بهتری ببریم. 

به گفته وی؛  برخی مدیران ممکن است در جشنواره شهید رجایی تقدیر شوند اما در ادامه راه، به خاطر برخی کوتاهی ها،کارت قرمز بگیرند لذا باید همه ما نسبت به تحقق سیاست های دولت احساس مسئولیت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به جهت اهمیت موضوع، همه دستگاه‌های اجرایی باید خود را در معرض ارزیابی قرار دهند.

قناعت خاطرنشان کرد: در جشنواره شهید رجایی امسال ۵۱ دستگاه اجرایی مشارکت داشته و براساس دستورالعمل سازمان امور اداری و استخدامی کشور، از این بین ۱۴ دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده‌اند.

وی یادآور شد: عدم مشارکت برخی دستگاه‌ها در این ارزیابی ها قابل قبول نیست و همه مدیران مکلفند به جهت کیفی سازی اقدامات و ارتقاء جایگاه، خود را در معرض ارزیابی قرار دهند. 

استاندار با اشاره به این که عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی در دو شاخص عمومی و اختصاصی ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: یکی از نکات مهم در شاخص های عمومی، توجه به اصل شایسته‌ سالاری در انتصابات است.

قناعت با سرمایه خواندن، نیروی انسانی، بیان کرد: انتظار این است که در دولت سیزدهم شاهد استقرار نیروهای انقلابی باشیم.

به گفته وی؛ شواهد نشان می‌دهد که برخی مدیران در این زمینه خوب عمل کرده‌اند اما درخصوص برخی مدیران آنچه انتظار بوده، صورت نگرفته است.

استاندار با تأکید بر اینکه توقع نیروهای انقلابی و جامعه، اعمال تغییرات در دستگاه های اجرایی است، یادآور شد: مدیران باید با چشم باز به تغییر نیروها دست بزنند.

قناعت با اشاره به اینکه در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌ای فعال شده که انتصابات و جابجایی‌ها را ارزیابی می‌کند، گفت: با اینکه استاندار خراسان جنوبی، بیست و هشتمین یا بیست و نهمین استانداری بود که منصوب شد اما با توجه به اقداماتی که صورت گرفته، در مقایسه با دیگر استان‌ها در بحث انتصابات و تغییرات، نمره دوم را کسب کرده‌ایم که البته قابل قبول نیست و باید اول باشیم.

وی، تغییرات مدیریتی را از دغدغه‌های نیروهای انقلابی عنوان کرد و با اشاره به آشوب های اخیر، ادامه داد: غیر از همین نیروهای انقلابی، چه کسانی الان جلوی آشوبگران می‌ایستند لذا الان با وجود دولت سیزدهم، باید به نیروهای انقلابی و جهادی توجه شود.

قناعت با تأکید بر اینکه کشور در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو است، گفت: ابرقدرت‌های جهان جلوی ما ایستاده اند و این که حتی در برنامه تشییع ملکه انگلیس نیز شبکه‌ها قطع می‌ شوند تا به مسایل ایران بپردازند، یک افتخار است.

وی از اقدامات انگلیس در جنگ جهانی گفت و با اشاره به این که پیامد قحطی های تصنعی ایجاد شده، کشتار ده میلیون نفر ایرانی بود، تصریح کرد:  اگر کسی اصالت ایرانی داشته باشد باید نسبت به انگلیس انزجار دائمی داشته باشد.

به گفته وی؛ دشمن هیچ گاه بیکار نمی‌نشیند، این ماییم که باید پای کار باشیم تا مشکلات را کم کنیم.

استاندار به طرح برخی پیشنهادات پرداخت و گفت: انتظار این است که سازمان امور اداری و استخدامی کشور در تعیین ارزیابی های اختصاصی از پیشنهادات استان هم استفاده کند.

قناعت ادامه داد: بخشنامه ارزیابی عملکردها باید از ابتدای سال به دستگاه.ها ابلاغ شود تا مدیران وظایف خود را بدانند و در زمینه تخصیص‌ها نیز باید بخشی براساس عملکرد دستگاه‌ها توزیع شود. 

حساب مردم از اغتشاشگران جداست 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: وظیفه همه ما، حمایت همه جانبه از نیروی انتظامی و پلیس است؛ تلاش‌های کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی در یک سال گذشته و به ویژه در این ایام اخیر جای تشکر دارد.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور و استان تصریح کرد: ناآرامی های کف خیابان از یک طرف و کم لطفی‌هایی که در تریبون های رسمی نسبت به نیروهای جان بر کف انتظامی شد، لطمات روحی و جسمی به همراه داشت.

استاندار با تأکید بر اینکه حساب مردم از آشوبگران جداست، یادآور شد: برخی از این افراد، که جای شان روی سر ماست، معترضینی هستند که به برخی عملکردها و اقدامات انتقاد دارند، اما گروهی خاص و اندک که به غرب و اروپا دل بسته اند با سوء استفاده از شرایط موجود، به نیروی انتظامی جسارت می‌کنند که اصلاً پذیرفتنی نیست.

قناعت با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، پلیس را به قربانگاه نمی‌برند و مورد هجمه قرار نمی‌دهند، اظهار کرد: در موج های اعتراضات مردمی در اروپا و آمریکا، حکومت همواره از پلیس دفاع می کند و وقتی حجم اعتراضات زیاد می‌شود، یکی از مسئولان و رجال سیاسی را قربانی می کنند تا فضا آرام شود.

وی بیان کرد: فلسفه این که هرگز و در هیچ شرایطی پلیس قربانی نمی‌شود، این است که تنها نیروی پلیس است که اقتدار و امنیت پایدار ایجاد می‌کند.

استاندار به دیگاه انقلاب درمورد پلیس اشاره کرد و گفت: به استناد فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در حمایت از نیروی انتظامی، این مجموعه مقتدر بسیار مظلوم واقع شده است.

قناعت با تأکید بر اینکه حمایت از نیروی انتظامی وظیفه همه ماست، خاطرنشان کرد:کافی است تاریخ دنیا را بخوانیم تا متوجه شویم وضعیت موجود کشورهایی مثل سوریه از چنین شرایطی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هدف معاندین از دامن زدن به این آشوب ها، لطمه زدن به نظام، کشور، انقلاب و اسلام است، تصریح کرد: معاندان، تجزیه ایران اسلامی را می خواهند لذا وظیفه همه ماست که نگذاریم به این هدف شوم خود برسند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha