• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401071808872
  • خبرنگار : 50134

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

باید با حفظ وحدت به مقابله با جنگ نرم دشمن رفت

باید با حفظ وحدت به مقابله با جنگ نرم دشمن رفت

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ وحدت در شرایط امروزی امری بسیار مهم است.

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت وگو با ایسنا افزود: توجه به وحدت در بین مسلمانان در شرایط امروزی که دشمن صراحتاً اعلام کرده که به دنبال تفرقه افکنی در بین فرق اسلامی است ، امری بسیار مهم است.

حجت الاسلام شبستری خاطر نشان کرد : پیام هفته وحدت این است که با اتحاد و هوشیاری و با تمسک به قرآن و پیامبر وعترت پیامبر، مجال تفرقه افکنی به بیگانگان را ندهیم.

وی با اشاره به اینکه سیره و رفتار پیامبر اسلام یک الگو برای جوامع اسلامی برای مقابله با دشمنان است، تصریح کرد: یکی از مهمترین سفارشات پیامبر و بعد از ایشان اهل بیت (ع) پرهیز از توهین به مقدسات و اعتقادات همدیگر است و براین اساس است که علمای اسلام توهین به مقدسات سایر مذاهب وادیان را حرام دانسته اند تا از تفرقه جلوگیری کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با روشنگری و بصیرت ، هفته وحدت را برای جلوگیری از تفرقه و ایجاد وحدت بین مسلمانان نامید، اظهار کرد: بر همه علمای اهل تسنن و تشیع واجب است بر اشتراکات بین دین تأکید کرده و با تببین و روشنگری درست موضوعات جلوی اقدامات تفرقه افکنی دشمنان و حامیان تروریسم را بگیرند.

حجت الاسلام مجتهد شبستری یاد آور شد: دشمن در تلاش با روش خود و به وسیله قدرت رسانه ای تصویری مد نظر خود از اسلام را به دنیا نشان دهد در حالی که اسلام واقعی با تروریسم و جنگ مخالف است بنابراین باید با حفظ وحدت به مقابله با جنگ نرم دشمن رفت.

وی ادامه داد: سال‌هاست که در کشور ایران شیعه و سنی و تمامی ادیان با صلح و آرامش و وحدت در کنار هم زندگی می کنند در حالی که در اغلب کشور های اروپایی که ادعای دموکراسی دارند این زندگی همراه با وحدت وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha