• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401071808880
  • خبرنگار : 50491

معاون استاندار گلستان عنوان کرد؛

زیرساخت‌، مهم‌ترین چالش گلستان در توسعه صنعتی

زیرساخت‌، مهم‌ترین چالش گلستان در توسعه صنعتی

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: مهم‌ترین چالش گلستان در توسعه صنعتی استان تأمین زیرساخت‌ها و توسعه مباحث فنی است.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر برای شهرک صنعتی اترک زمین موردنیاز تهیه شده اما به دلیل فقدان زیرساخت‌های لازم از جمله آب و برق برای استقرار واحدهای صنعتی ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه شهرک‌های صنعتی فعلی ما در شهرهای مختلف استان گلستان دچار خلل شده است، افزود: ما برای توسعه شهرک‌های صنعتی در برخی از شهرهای گلستان نیاز به تأمین زمین داریم و مهم‌ترین چالش ما در توسعه صنعتی استان تأمین زیرساخت‌ها و توسعه مباحث فنی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به وضعیت معادن استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: بخشی از معادن سال‌ها است در استان در حال بهره‌برداری هستند و بهره مالکانه آن عاید شرکت های ایدرو و ایمیدرو می شود که از وزیر صمت انتظار داریم این دو شرکت را مکلف کنند تا بخشی از منابعی که طی سال‌های اخیر دریافت شده در حوزه‌های مختلف در استان سرمایه گذاری کنند تا در زنجیره ارزش فرآورده های معدنی سرمایه‌گذاری خوبی انجام شود.

دهنوی بیان کرد: براساس سند همکاری منعقد شده بین استان گلستان و قزاقستان در سال ۱۳۹۳ قرار بود اینچه برون به عنوان هاب فرآوری فرآورده های معدنی پیش بینی شود و در آن زمان ایمیدرو مکلف شده بود با همکاری یک شرکت قزاقستانی این مهم را عملیاتی کند که متأسفانه این مهم هنوز محقق نشده است.

وی بازارچه مرزی و توسعه و رونق تجارت چمدانی در گلستان را بسیار مهم خواند و یادآور شد: درصدد هستیم محور اینچه‌برون را برای از سرگیری تجارت چمدانی فعال‌تر کنیم و این منطقه به عنوان هاب کشورهای اوراسیا انتخاب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان استان گلستان را از لحاظ زیرساخت های حمل و نقل بسیار ضعیف دانست و گفت: استان گلستان در مقایسه با استان هایی که در ترانزیت کشور نقش اساسی دارند مشکلات زیرساختی جدی دارد و یکی از این مشکلات وسایل حمل و نقل است که رونق این مهم می تواند به منطقه اینچه برون توسعه جدی ببخشد.

دهنوی خاطرنشان کرد: از وزیر صمت انتظار داریم حداقل برای ۱۰ هزار کامیون اخذ مجوز و پلاک‌گذاری شود تا بتوانند از اینچه برون به مقصد بندرعباس و بندرچابهار و همچنین برای ارسال کالا به کشور ترکیه فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha