• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401071808960
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه سلطانیه:

وحدت سلاح اصلی در برابر نفوذ دشمن است

وحدت سلاح اصلی در برابر نفوذ دشمن است

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: وحدت سلاح مسلمانان در مواجهه با دشمن و اختلاف، دریچه نفوذ دشمن است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب صبح امروز (۱۸ مهرماه) در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه که با دستور جلسه برنامه‌های گرامی‌داشت میلاد حضرت پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، اظهار کرد: با ولادت پیامبر اعظم (ص) هر نوع رذالت، پستی و بت‌پرستی از بین رفت و هر چیزی که نوعی مظهر غیرتوحیدی بود، نابود شد.

وی با بیان اینکه میلاد پیامبر اکرم (ص) همراه با شرافت و کرامت بود، ادامه داد: هنگام میلاد رسول خدا، اتفاقات شگرفی به ظهور رسید و بسیاری از مورخان، از حوادثی مانند لرزیدن ایوان کسری و خاموش شدن آتشکده فارس و فرو افتادن بت‌ها به عنوان مهم‌ترین وقایع یاد می‌کنند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه جشن میلاد پیامبر (ص) باید به گونه‌ای باشد که به بهانه جشن، کاری ضدارزش انجام نشود، اضافه کرد: در این جشن‌ها باید ارزش‌های اسلامی تقویت شود.

این مسئول از حجاب به عنوان یکی از ارزش‌ها نام برد و با بیان اینکه پوشیده بودن زن ارزش‌گذاری به منزلت زن است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بعثت پیامبر، کرامت بخشیدن به زن است.

وی با تاکید بر اینکه نبی مکرم اسلام (ص) مبعوث شد و به زن کرامت بخشید، یادآور شد: هر کاری که خلاف کرامت زن باشد، تنزل او از جایگاه خدادادی او است.

امام جمعه سلطانیه، شایعه‌پراکنی و شایعه‌پذیری را یکی دیگر از ضدارزش‌ها دانست و با اشاره به حوادث اخیر، گفت: حوادث اخیر و حادثه سیستان و بلوچستان هر دو بر اساس شایعه و با اسم رمز زن انجام شد و حتی برخی خواص نیز با موضع عجولانه گرفتار شایعه شدند و علی‌رغم اینکه با واکنش مقام معظم رهبری هم مواجهه شدند اما اشتباه خود را جبران نکردند.

وی با اشاره به هفته وحدت و اهمیت اتحاد در بین مسلمانان، ادامه داد: وحدت سلاح مسلمانان در مواجهه با دشمن و اختلاف، دریچه نفوذ دشمن است.

حسینی‌نسب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حوادث اخیر و با بیان اینکه نگاه و موضع رهبر معظم انقلاب برای همه خصوصا انقلابی‌ها الگو است، افزود: انتشار اخبار چند نفر اغتشاش‌گر یا سلبریتی کمک به آن‌ها است که برای مقابله با آن باید بر عکس اقدام آن‌ها مثل حمایت تعداد زیادی از بازیگران و ورزشکاران از آرمان‌های انقلاب و حضور خودجوش مردم در راهپیمایی‌ها برجسته شود.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به برنامه‌های متنوع مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و با بیان اینکه برنامه‌های جشن میلاد از روز یکشنبه شروع و روز جمعه به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: در همه ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور از جمله در شهر سلطانیه به پایگاه جشن میلاد تبدیل و مراسم جشن میلاد در سلطانیه از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha