• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401071809239
  • خبرنگار : 50291

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران: 

طلاب نباید از جریانات معاند وحشت داشته باشند

طلاب نباید از جریانات معاند وحشت داشته باشند

ایسنا/تهران مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران گفت: دشمن برای رسیدن به هدف خود از هر راهی وارد می شود و وظیفه ما این است که نگذاریم جوانان و نوجوانان که اسیر احساسات هستند در دام ابلیس های زمانه گرفتار بشوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران شهرستان ورامین که ظهر دوشنبه ۱۸ مهر ماه در حوزه علمیه کوثر ورامین صورت گرفت، خاطرنشان کرد: ورامین با نام انقلاب اسلامی و شهادت گره خورده است و بیانیه حوزه علمیه کوثر در خصوص اغتشاشات اخیر و اقدامات این مردم نشان دهنده راه گذشتگان انقلابی هنوز در این شهرستان ادامه دارد.

وی افزود: حضور خواهران دینی در جامعه ضمن تبلور روح دین در منظر جامعه چراغ راه برای کسانی است که احیانا راه را گم کرده اند و با حضور شما قطعا می توان گمگشتگان راه انبیا و اولیا الهی را پیدا نمایند.

حجت الاسلام کبیریان با اشاره به اینکه انسان باید دستورات الهی را مد نظر داشته باشد  افزود: ما در اجرای فرامین الهی باید عبد محض باشیم و رضای الهی باید در زندگی طلاب حوزه های علمیه قرار گیرد و ما طلاب قطعا واسطه بین درگاه الهی انبیا و خلق هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران از جمله وظایف طلاب را رفع گرفتگی های فرهنگی و فکری جامعه دانست و تصریح کرد: طلاب نباید از جریانات معاند وحشت داشته باشند و این مسائل در تمامی مراحل زندگی انبیا و اولیا الهی وجود داشته است و ما باید با اتخاذ رسالت های فرهنگی و دینی خود سر و صداهای باطل را از سر راه برداریم.

وی ادامه داد: عبادت ارزشمند است و رسالت طلبگی و تشخیص آن در سخن پیامبر اکرم (ص) هفتاد برابر انسان معمولی ارزش دارد و حضور در عرصه های اجتماعی و انجام وظایف محوله این ارزش از عابدین نیز برتری خواهد یافت.

حجت الاسلام کبیریان با اشاره به شرایط جامعه بیان کرد: شیطان بدنبال ایجاد انحراف در جامعه است و این وظیفه آحاد مردم خصوصا مسئولین و ما طلبه ها را سنگین تر می کند و شما طلبه ها با آموزش های مربوطه می‌توانید بدعت ها و فتنه ها را از بین ببرید.

این مقام مسئول افزود: بصیرت طلاب می‌تواند انحراف و بدعت ها را شناسایی کند و این بستگی به درس و بحث های درون تشکیلات حوزه دارد و رساندن رسالت خود به خلق نیازمند وجود طلبه فاضل دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران عنوان کرد: دشمن دارد شبانه روزی به اصول و فروع دین حمله می کند و کودکان ما اکنون هدف این حملات قرار دارند و این وظیفه ما را در ساخت پادزهر شبهات سنگین می کند و آشنا شدن به نیازهای جامعه با فهمیدن اهداف تهاجمی دشمن لازم است.

وی در پایان سخنان خود وظیفه طلاب را با توجه به توطئه های اخیر سنگین عنوان کرد و گفت: دشمن برای رسیدن به هدف خود از هر راهی وارد می شود و وظیفه ما این است که نگذاریم جوانان و نوجوانان که اسیر احساسات هستند در دام ابلیس های زمانه گرفتار بشوند.

گفتنی است که حوزه علمیه خواهران کوثر در سال ۱۳۷۵ توسط آیت الله محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین تاسیس شده و تا کنون صدها طلبه و استاد را پرورش داده است و خواهران علاقمند می توانند در این حوزه تحصیل نموده و خدمتگزار مکتب قرآن و اهل بیت(ع) باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha