• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401071809242
  • خبرنگار : 50026

برخورد جدی با ترک فعل در زمینه رعایت استانداردهای اجباری

برخورد جدی با ترک فعل در زمینه رعایت استانداردهای اجباری

ایسنا/خراسان جنوبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: رعایت استانداردهای اجباری در بخش‌های مختلف از مصادیق حقوق عامه است و با هر گونه ترک فعل در این زمینه با جدیت برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان، امروز دوشنبه ۱۸ مهر در حاشیه نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظارت بر عملکرد جایگاه‌های سوخت مایع و سی ان جی از طریق انجام آزمون نازل‌های سوخت برای کنترل صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم‌فروشی با گشت مشترک ادارات کل استاندارد، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه رعایت استانداردهای اجباری در صیانت از حقوق مصرف‌کننده ضرورت جدی است و ترک فعل در این زمینه توسط متولیان پیگرد قانونی دارد، افزود: ماهیت اقدامات اداره کل استاندارد باید بازدارنده و پیشگیرانه باشد چراکه نقش مهمی در پیشگیری از وقوع حوادث در محیط‌های مختلف دارد.

دادستان بیرجند ادامه داد: یکی از موارد مهم در این حوزه سنجش اوزان و مقیاس‌ها است که برای جلوگیری از کم‌فروشی در پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌ها و سایر مکان‌های عرضه باید دستگاه‌های وزن و مقیاس به‌صورت دوره‌ای کنترل شود و برچسب صحت عملکرد داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت باید مستمر و هدفمند باشد، افزود: نظارت، بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه طلا در استان برای بررسی عیار طلا در راستای حقوق عامه در دستور کار اداره کل استاندارد به عنوان تنها مرجع رسمی کشور برای تعیین عیار مصنوعات فلزی گرانبها باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی بازرسی از واحدهای عرضه‌ روغن موتور را از دیگر موضوعات با اهمیت عنوان کرد و افزود: در ارتباط با رعایت حقوق عامه طبق قانون با هر گونه ترک فعل و تخلف در این حوزه برخورد قانونی می‌شود و دستگاه‌های ذیربط باید پاسخگو باشند.

 نسایی زهان یادآور شد: یکی دیگر از وظایف مهم اداره کل استاندارد در راستای حقوق عامه حضور در مدارس، باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و سایر مراکز ارائه خدمات و نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha