• سه‌شنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401071909583
  • خبرنگار : 50534

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

تسهیلات در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی قطره‌چکانی است

تسهیلات در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی قطره‌چکانی است

ایسنا/زنجان رئیس مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ظریب مکانیزاسیون استان ۲‌.۲ اسب بخار در هکتار است که در این خصوص حائز رتبه ششم در کشور هستیم.

مهدی بنده‌ئی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روند مکانیزاسیون در استان زنجان مطلوب است، اظهار کرد: در چند ماه اخیر نتوانستیم تسهیلات خوبی در این زمینه به متقاضیان ارائه دهیم.

وی با اشاره به تاثیر مکانیزاسیون در بهره‌وری، افزود: به طور مثال در کشت غلات به وسیله دستگاه‌هایی می‌توان همزمان بذر و کود را در کنار هم قرار داد که این خود نقش مهمی درکاهش مصرف کود و بذر دارد.

این مسئول با اشاره به دستگاه‌های نوین کودپاش که جایگزین نوع دستی کودپاشی هستند، ادامه‌ داد: در این تکنولوژی قادر هستیم میزان کود مصرفی را به اندازه بذر و مساحت اراضی خود مصرف کنیم. همچنین در موارد دیگر میزان به اندازه مصرف بذر با توجه به مساحت زیر هکتار با استفاده از مکانیزاسیون امکان‌پذیر است.

بنده‌ئی با اشاره به بهره‌وری و کاهش هزینه برای کشاورزان در استفاده از مکانیزاسیون، اضافه‌ کرد: با استفاده از دستگاه‌های کشاورزی، مراحل کاشت، داشت، برداشت برای کشاورزان تسهیل شده است.

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به تاثیر کیفیت کمباین در کاهش ریزش، ابراز کرد: کنترل و کاهش ریزش در صورتی که سیستم‌های مکانیزاسیون به روز باشد، امکان‌پذیر است.

این مسئول با اشاره به مشکلات بانکی موجود در کشور، اذعان کرد: نبود تطابق در منابع و مصارف بانک‌ها باعث شده است که تسهیلات را در این زمینه قطره‌چکانی پرداخت کنیم.

بنده‌ئی با بیان اینکه در دنیا از تکنولوژی‌های نوین کشاورزی استفاده می‌شود، تصریح‌ کرد: برآورد شده است که مکانیزاسیون در افزایش فرآورده‌های کشاورزی ۳۵ درصد و کاهش هزینه‌های تولید ۵۰ تا۶۰ درصد نقش دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه و قیمت‌های سرسام‌آور دستگاه‌های نوین کشاورزی باعث شده است که دسترسی کشاورزان در کشور به این منابع محدود باشد که امیدواریم روزی کشاورزان نیز از دستگاه‌های به روز کشاورزی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha