• پنجشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401072111339
  • خبرنگار : 50040

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی:

جامعه به شدت نیازمند محبت مادری است/ زنان؛ پیشران جهاد تبیین

جامعه به شدت نیازمند محبت مادری است/ زنان؛ پیشران جهاد تبیین

ایسنا/گیلان معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه تحقق نقش آفرینی عظیم تمدنی زنان را فراهم کرده است، گفت: جامعه امروز به شدت به محبت مادری نیاز دارد و نهضت پیشرفت بانوان باید به دنبال تقویت هویت مادرانه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی در نشست نهضت پیشرفت بانوان و جهاد تبیین، با اشاره به توجه انقلاب اسلامی به جایگاه زن، اظهار کرد: امروز زن مسلمان ایرانی تمام تمدن غرب را تا پای نابودی پیش برده است و لذا شاهد عصبانیت دنیای استکبار و دستگاه شیطان از معرفی الگوی سوم زن هستیم.

وی با اشاره به دیدگاه امامین انقلاب درباره هویت زن مسلمان، افزود: الگوی زن مسلمان نه زن را کارگر خانه می بیند و نه کارگر کارخانه؛ بلکه این زن از عظیم ترین سرمایه الهی خود یعنی عفت و عطوفت برای تحکیم کلمه توحید و دفاع از ولایت و پیشرانی نهضت تمدنی بهره می برد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زنان رهبران نهضت تمدنی اسلام هستند، تصریح کرد: این رهبری و پیشرانی به معنی حضور بی حد و حصر و بدون مبنا در عرصه اجتماع نیست، بلکه زنان باید نسبت به جایگاه خود و مدیریت عفاف و عواطف جامعه شناخت و آگاهی پیدا کنند تا بتوانند کشور را به افق های پیشرفت برسانند و ستون خیمه خانواده تمدن اسلامی باشند.

حجت الاسلام عزت زمانی زنان را رکن و ستون خیمه خانواده دانست و عنوان کرد: اگر ولایت فاطمه زهرا(س) نبود زمینه تحقق و استمرار ولایت امیرالمومنین علی(ع) فراهم نمی شد.

وی جنگ روایت ها را مبارزه تمدنی دانست و گفت: در دوران جنگ روایت ها رسانه های دشمن این چنین به افکار عمومی القا می کند که مردم از دین خسته شده اند و زنان مسلمان از حجاب بریده اند و جوانان انقلاب را نمی خواهند، در حالی که یک سرمایه عظیم از زنان عفیفه در کشور داریم که با تبدیل شدن زن به کالا و بی انگیزگی او نسبت به نقش تمدنی اش مخالفت است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت بانوان عفیفه معتقد به حیا و عفت و خانواده در خدمت کلمه توحید استفاده نکردیم، متذکر شد: نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد روایتی تمدن ساز از شخصیت زن ایرانی و آینده کشور معرفی کند و این لشکر را به میدان بیاورد تا در عین حال که ستون خیمه خانواده هستند، ستون خیمه اسلام و انقلاب و تمدن اسلامی باشند.

وی روایت را اساسا یک کار زنانه دانست و بیان کرد: جز فاطمه کسی نمی تواند قیام علی را روایت کند و جز زینب کسی نمی تواند عظمت کربلا را نشان دهد و لذا در جنگ روایت ها فرصت بروز و ظهور این قدرت زنانه در کشور فراهم شده است و زنان عفیفه و مجاهد ما باید پیشران جهاد تبیین در خانه و خانواده و خاندان و محله و مدرسه و شهر و جامعه خود باشند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه تحقق نقش آفرینی عظیم تمدنی زنان را فراهم کرده است، گفت: نهضت پیشرفت بانوان زمینه بروز و ظهور زنان قدرتمند و آینده ساز ایران است.

وی سرمایه زنان را عفت و حیا دانست که سرمایه های دستگاه شیطان را به هم می ریزد و اضافه کرد: اصلی ترین راهبرد در مقابل جنگ روایت ها، احیای هویت خانواده و محبت مادرانه است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فضای مجازی را یک واقعیت غیر قابل انکار به ویژه برای نسل جوان و نوجوان دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز به شدت به محبت مادری نیاز دارد و نهضت پیشرفت بانوان باید به دنبال تقویت هویت مادرانه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha