• جمعه / ۲۲ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401072211435
  • خبرنگار : 50126

آخرین امین هدایت برای کاروان سرگشته آدمیان

آخرین امین هدایت برای کاروان سرگشته آدمیان

ایسنا/ایلام آخرین کلید گنج‌خانه‌ی وحی در دست‌های با برکت کدام مرد می‌درخشید، چه کسی دشت بشریت حیران را می‌گرفت و او رابه دیدار حقیقت محض می‌برد؟

خواب در چشم‌های زمین ورم کرده بود،.همه‌ی لحظه‌های بشر شب بود و چادر آبی آسمان در مرکب غلیظ جهل دم به دم تیره‌تر می‌شد.

نوری پرشور می‌بایست تا حجم غلیظ سیاهی را پس بزند و خدا و خورشید را باردیگر به صحن دل‌ها یتاباند، آبشاری که تشنگی قدیم جزیره‌العرب را فروبنشاند و توفانی که جاهلیت را در هم پیچد.

آخرین کلید گنج‌خانه‌ی وحی در دست‌های با برکت کدام مرد می‌درخشید، چه کسی دشت بشریت حیران را می‌گرفت و او رابه دیدار حقیقت محض می‌برد؟

چه کسی چاه مرگ را از سر راه دختران عرب برمی‌داشت؟ چه کسی کعبه را از نوادگان نوادگان لات و منات و عزی نجات می‌داد؟ چه کسی در بازار شلوغ مکه ، میوه شیرین توحید می‌فروخت و تجارت انصاف می‌کرد؟

آری او محمد بن عبدالله بود، همان نهایت مطلوب که کاروان سرگشته آدمیان را در سرزمین روشن توحید فروآورد. او آخرین امین هدایت و واپسین پنجره وحی به سمت زمین یعنی محمد رسول‌الله(ص) بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» درباره اهمیت هفته‌ی وحدت، اظهار کرد: امروزه امت اسلامی بیش از  گذشته،نیاز به وحدت  و همدلی دارد، چرا که دشمنان اسلام در راستای ایجاد تفرقه  و جنگ داخلی در بین امت های مسلمان تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه غیر از آمریکا و اسراییل چه کسی از کشته شدن مسلمانان یمنی و مسلمانان افغانستان، عراق و سوریه بهره می‌برد، گفت: اگر پیروان اسلام زیر پرچم «لا اله الا الله و محمدا رسول الله» قرار بگیرند، نه تنها مغلوب استکبار جهانی نخواهند شد بلکه می‌توانند بر آنها سیادت داشته باشند

وی گفت: امروزه دشمن و استکبار جهانی تمام توان تبلیغاتی خود را در فضای حقیقی و مجازی به کار گرفته اند و اسلام هراسی و  ایران هراسی می کنند، در برابر این دشمن جلاد بی رحم و خونریز که سرزمین فلسطین را بلعیده اند و  چشم طمع به کشورهای مسلمان دوخته اند و هر روز فتنه و آشوبی برای ملت های مسلمان ایجاد می کنند، تنها راه مقاومت در برابر آنها و وحدت  و همدلی کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان در برابر استکبار است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امیدواریم این آروزی مصلحان جهانی و مسلمان تحقق پیدا کند و امت اسلامی ید واحده در برابر دشمنان اسلام باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha