• شنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401072312011
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر اداره جهاد کشاورزی خوانسار مطرح کرد:

تحقق گردشگری کشاورزی در گرو توسعه زیرساخت‌های گردشگری

تحقق گردشگری کشاورزی در گرو توسعه زیرساخت‌های گردشگری

ایسنا/اصفهان مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان خوانسار گفت: گام اصلی برای تحقق گردشگری کشاورزی توسعه زیرساخت‌های گردشگری در همه ابعاد است، به طوری که وقتی گردشگران برای تفریح به خوانسار می‌آیند به تمام خدمات و امکانات گردشگری دسترسی داشته باشند.

محمدرضا مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تحقق گردشگری کشاورزی در خوانسار، اظهار کرد: صحبت‌هایی درباره گردشگری عسل انجام شده، اما هنوز این مهم به نتیجه نرسیده است. زنبورداران قرار است دو محوطه مخصوص آماده کنند تا نحوه پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی را برای گردشگران توضیح دهند، اما هنوز این طرح‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی به تشریح دیگر پتانسیل‌های خوانسار در گردشگری کشاورزی پرداخت و افزود: ۳۴۰ رشته قنات داریم که برخی از قنوات حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب دارند. البته از یک لیتر بر ثانیه داریم تا بیشترین سرعت که برخی قنوات تا ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب می‌دهند. هر کدام از این قنوات آب بسیار تمیزی را تخلیه می‌کنند که می‌توان از این پتانسیل برای ساخت آب‌نما به منظور جذب گردشگر استفاده کرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان خوانسار، گفت: همچنین این امکان را داریم که بازارچه باغی درست کنیم تا خود گردشگر در محوطه باغ، میوه مورد نظر خود را بچیند و بهای آن را به باغ‌دار پرداخت کند.

مجیدی تصریح کرد: گام اصلی برای تحقق گردشگری کشاورزی توسعه زیرساخت‌های گردشگری در همه ابعاد است، به طوری که وقتی گردشگران برای تفریح به خوانسار می‌آیند به تمام خدمات و امکانات گردشگری دسترسی داشته باشند. زیرساخت‌های گردشگری در شهر چندان آماده نیست و گردشگری در مکان‌های دیدنی به سرویس بهداشتی مناسب، مراکز اقامتی و دیگر خدمات، دسترسی کامل ندارد. برای مثال وقتی گردشگر از جاذبه‌های خوانسار دیدن کرد در کنار آن می‌تواند برای گردشگری کشاورزی هم وقت بگذارد.

وی ادامه داد: کوچه باغات خوانسار نیز فضای گردشگری خوبی دارند و حتی گردشگری باغی می‌تواند آماده شود تا گردشگر از محیط آن بازدید و از محصولات باغی نیز استفاده کند.

دچار خشکسالی ۶۰ درصدی شدیم

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان خوانسار با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل امسال بخش کشاورزی کمبود آب است، گفت: کمبود آب به حدی بود که دچار خشکسالی ۶۰ درصدی شده بودیم به این معنا که ۶۰ درصد از مساحت باغات و زمین‌های کشاورزی دچار خشکسالی شدید بود و تنها ۴۰ درصد این زمین‌ها و باغات آب دریافت کردند تا خشک نشوند.

مجیدی گفت: بهترین اقدامی که می‌توان برای رفع این مشکل انجام داد توسعه برنامه‌های آبخیزداری است، چراکه سفره‌های آب زیر زمینی سطحی است. برنامه آبخیزداری جای کار زیادی دارد و اگر روان آب‌ها را کنترل کنیم می‌توانیم سفره‌های زیرزمینی را بیشتر تغذیه کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین محصول خوانسار گردو و آلو است که این محصولات صادر و به برخی از تجار نیز فروخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha