• شنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401072312167
  • خبرنگار : 50184

دغدغه‌های ورزشکاران نابینای کرمانشاه

از هزینه‌های بالای رفت و آمد تا نداشتن سالنی برای تمرین

از هزینه‌های بالای رفت و آمد تا نداشتن سالنی برای تمرین

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان کرمانشاه مهمترین دغدغه ورزشکاران نابینای استان را بالا بودن هزینه های رفت و آمد و نداشتن یک سالن تخصصی برای تمرین عنوان کرد.

اردشیر نظری امروز(23 مهر) به مناسبت روز جهانی نابینایان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت ورزش نابینایان در کرمانشاه اظهار کرد: در کرمانشاه بیش از چهار هزار نفر نابینا وجود دارد که بیش از 100 نفر از  آنها ورزشکار هستند.

وی به فعال بودن چهار رشته شطرنج، دوومیدانی، گلبال و پاورلیفتینگ در ورزش نابینایان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در نظر داریم رشته های وزنه برداری، جودو و شنا را نیز برای ورزشکارانمان راه اندازی کنیم و استعدادپروری را در شهرستانها توسعه دهیم.

رئیس هیات ورزش نابینایان استان کرمانشاه یکی از دغدغه های مهم ورزشکاران نابینای کرمانشاه را بالا بودن هزینه های رفت و آمد عنوان کرد و گفت: ورزشکاران نابینا به واسطه معلولیت جسمی که دارند، نمی توانند همانند سایر ورزشکاران تن سالم رفت و آمد کنند، برای همین برای هربار مراجعه به سالن تمرین باید آژانس یا تاکسی اینترنتی بگیرند.

وی ادامه داد: برای نمونه ورزشکارانی داریم که در محله ظفر کرمانشاه زندگی می کنند و سالن تمرین آنها در مجموعه ورزشی جانبازان قرار دارد و برای هر بار آمدن به سالن و رفتن به منزل حدود 60 هزار تومان باید کرایه بدهند که با احتساب 12 جلسه تمرین در ماه، حدود 700 تا 800 هزار تومان تنها کرایه رفت و آمد آنها می شود که هزینه سنگینی به خانواده هایشان تحمیل می کند.

نظری تصریح کرد: از طرفی ما یک سالن اختصاصی برای تمرین ورزشکارانمان نداریم و به ناچار آنها در سالن های هیات جانبازان و معلولین تمریناتشان را ادامه  می دهند، درحالیکه اگر یک سالن اختصاصی داشتیم می توانستیم از محل درآمدزایی از آن به ورزشکارانمان کمک هزینه بدهیم.

وی تاکید کرد: مسئولان ورزش و جوانان استان در مجمع انتخابات ریاست هیات که اواخر سال گذشته برگزار شد، قول تخصیص یک سالن اختصاصی را به ما دادند که هنوز محقق نشده است.

رئیس هیات نابینایان استان کرمانشاه در ادامه بر لزوم تعامل و حمایت بیشتر سازمان بهزیستی استان از ورزشکاران نابینا هم تاکید کرد و گفت: انتظار داریم این نهاد برای ساماندهی ورزش نابینایان، تامین هزینه های رفت و آمد و پرورش استعدادها تا رسیدنشان به قهرمانی، همراه ما باشد.

وی یادآورشد: همراهی این سازمان و توجه به ورزشکاران نابینا، انگیزه بیشتری را به سایر افراد نابینا در استان خواهد داد تا به سمت ورزش کشیده شوند.

نظری با تاکید براینکه ورزش نابینایان کرمانشاه در صورت حمایت می تواند استعدادهای خوبی معرفی کند، گفت: سال گذشته ورزشکاران ما در مسابقات گلبال قهرمانی کشور مقام اول را کسب کردند و در بخش بانوان هم دو نفر دعوتی به تیم ملی داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha