• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401072412713
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

صنایع زنجان برای اسپانسری ورزش پای کار بیایند

صنایع زنجان برای اسپانسری ورزش پای کار بیایند

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: حمایت از ورزش در صنایع کوچک وجود دارد ولی برای کارهای بزرگ‌تر باید صنایع بزرگ وارد کار شوند.

جواد بازرگان پیش از ظهر امروز (۲۴ مهرماه) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته تربیت‌بدنی با بیان اینکه ۲۶ مهرماه به عنوان روز تربیت‌بدنی نام‌گذاری و یک هفته‌ای را به آن اختصاص دادند و در همین راستا برنامه‌های متنوعی طی این هفته در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: با حضور ۱۷۰ نفر از پرسنل در این اداره‌کل دو رسالت داریم که جزو اهداف ما است که یکی از این رسالت‌ها در حوزه ورزش و دیگری در حوزه جوانان است.

وی با بیان اینکه در ورزش دو مقوله ورزش همگانی و عمومی و ورزش قهرمانی اولویت بوده و هر چه ورزش همگانی را توسعه دهیم، از دل آن قهرمان‌هایی پدید خواهد آمد، همچنین رسالت اصلی ما در ورزش همگانی فرهنگ‌سازی این بخش است که اتفاقات خوبی نیز در این حوزه رخ داده است، افزود: ایستگاه‌های متعددی در نقاط مختلف استان و شهر زنجان در بوستان‌ها تدارک دیده شده که ورزش‌های صبحگاهی مشترک با شهرداری‌ها برگزار می‌شود و برای شش ماهه دوم سال نیز با توجه به شرایط جوی استان قطعاً برنامه‌های جدیدی تدوین خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، کم‌تحرکی و زندگی ماشینی بیشتر شده و نداشتن تحرک موجب شده تا نزدیک به ۱۳ میلیون بیمار دیابتی در سطح کشور وجود داشته باشد، تصریح کرد: علاوه بر اینکه تفاهم‌نامه‌ای با شورا و شهرداری در حال تدوین است تا بوستان‌ها به ورزش‌های خاصی اختصاص یابد و قرار بر این است شهرداری در این حوزه پای کار بیاید، ایجاد جاده تندرستی را نیز در نظر داریم. همچنین زنجان در بُعد قهرمانی شرایط خوبی دارد و در ۱۵ رشته ظرفیت خوبی داریم که اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد و صنایع پای کار بیایند، زنجان ظرفیت خوبی در منطقه داشته و می‌توانیم در ۱۵ رشته بر روی سکوهای قهرمانی قرار گیریم.

بازرگان با اشاره به فعالیت ۳۳۰ هیئت ورزشی در سطح استان، ادامه داد: طی یک سال اخیر ۶۰۰ همایش پیاده‌روی و کوهپیمایی خانوادگی، ۳۰۰ جشنواره مختلف، ۵۰۰ مسابقه انتخابی، ۱۳۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری، ۳۵ مورد میزبانی رویدادهای ورزشی ملی، برگزاری ۱۰ مورد اردوی تیم‌ملی در زنجان، کسب ۶۳۷ مدال کشوری، ۳۶۹ مدال بین‌المللی، افتتاح و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی و چمن مصنوعی، تجهیز اماکن ورزشی و ... در استان صورت گرفته است. همچنین در استان ۱۸۰ فضای ورزشی فعال وجود دارد که با توجه به قدمت ۴۰ تا ۵۰ ساله تعدادی از این اماکن، نگه‌داری آن با اعتبارات بسیار ناچیز کار سختی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه از حیث زیرساختی در مقایسه با بسیاری از استان‌ها شرایط خوبی داریم و نزدیک به ۹۰ درصد هیئت‌های ورزشی سالن اختصاصی دارند، عنوان کرد: امکانات خوبی در اختیار دستگاه‌های دیگر وجود دارد و اغلب در اختیار خود سازمان است. هر چند به‌ دنبال رایزنی جهت استفاده عمومی از این اماکن هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه برای حمایت صنایع از ورزش استان از بدو ورود پیگیری‌هایی داشتیم و نماینده عالی دولت در استان نیز پیگیر این موضوع بود ولی هنوز نتوانستیم صنایع را در این خصوص پای کار بیاوریم، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در ورزش‌های گروهی پیگیر هستیم، اخذ مجوز یک تیم فوتبال برای زنجان است ولی این اقدامات مستلزم تامین منابع مالی است. بایستی دولت از ابزار فشار برای صنایع استفاده و تکلیف کند تا واحدهای بزرگ صنعتی برای توسعه و رشد ورزش کمک کنند، البته در صنایع کوچک حمایت وجود دارد ولی برای نیازهای بزرگ‌تر مثل تیم فوتبال به حمایت و اعتبار بیشتری نیاز داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش جوانان نیز حدود ۵۱ سمن در استان به ثبت رسیده است که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های ما پیگیری اخذ تسهیلات برای زوج‌های جوان است و حدود ۱۱ هزار و ۶۰۹ تقاضا در نیمه اول سال برای اخذ تسهیلات ازدواج داشتیم که حدود ۴۸ درصد آن محقق شده ‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha