• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401072412756
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول مطرح کرد:

رصد قیمت ۱۳۷ کالا در قزوین

رصد قیمت ۱۳۷ کالا در قزوین

ایسنا/قزوین رئیس سازمان صمت استان قزوین اعلام کرد: طی رصد قیمت اقلام ۱۳۷ قلم کالا بیشترین افزایش قیمت مربوط به جوجه یک‌روزه بوده که با ۱۱۶ درصد افزایش قیمت از ۶۰۰۰ تومان به ۱۳ هزار تومان رسیده است. همچنین طی یک ماه گذشته قیمت روغن‌موتور ۱۵ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

عزیزالله افضلی در ستاد تنظیم‌بازار و امنیت غذایی که یکشنبه ۲۴ مهر در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نوسان قیمت ۱۳۷ قلم کالا از ۱۹ شهریور تا ۱۹ مهر موردبررسی قرارگرفته است که بیشترین افزایش قیمت مربوط به جوجه یک‌روزه است که با ۱۱۶ درصد افزایش قیمت از ۶۰۰۰ تومان به ۱۳ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در جلسه قبل ستاد تنظیم بازار مقرر شد، قیمت مرغ بر اساس قیمت استان‌های هم‌جوار نوسان داشته باشد برای همین منظور افزایش ۸.۷ درصدی قیمت مرغ کشتار شده و افزایش ۱۰ درصدی قیمت مرغ زنده را شاهد بودیم.

رئیس سازمان صمت تصریح کرد: طی یک ماه گذشته قیمت روغن موتور ۱۵ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است؛ علی‌رغم اینکه ایراداتی در توزیع سبد اجباری فروش روغن موتور شاهد بودیم اما سه پتروشیمی، عرضه خود را افزایش دادند و همین باعث کاهش قیمت روغن موتور شد.

نانوایان همچنان در صدر متخلفان

حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین نیز اعلام کرد: از ابتدای سال تا ۲۲ مهر در حوزه کالا و خدمات ۶۵۸۸ فقره پرونده تشکیل و متخلفان به پرداخت ۴۵۵ میلیارد ریال جریمه شدند؛ در حوزه بهداشت و درمان نیز ۲۸۰ فقره تشکیل و متخلفان سه میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

وی افزود: عمده تخلفات در حوزه نان بوده و ۱۲۲۴ پرونده در این حوزه تشکیل و نانوایان متخلف به پرداخت ۷۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین عنوان کرد: ۴۷۷ اکیپ بالغ‌بر۲۶۴۴ فقره بازرسی انجام دادند که از این میزان ۱۶۸۴ فقره منجر به تشکیل پرونده شده است همچنین اکیپ‌های سیار با حضور صمت و جهاد کشاورزی در حال تشکیل است.

نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها اجرایی می‌شود

میثم پیله‌فروش نیز در این جلسه اظهار کرد: نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها اجرایی می‌شود که گزارشات تخلفات از این سامانه‌ها به کارگروه آرد نان شهرستان‌ها ارسال می‌شود و فرمانداران نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بازار مرغ نیز با ثبات است و جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش دارد؛ سیاست تعیین قیمت مرغ استان قزوین متناسب با استان‌های همجوار نیز همچنان ادامه دارد و تعیین قیمت کشوری نیز توسط جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha