• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401072412967
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر کانون جوانه‌های کاشان:

نمایش جهان مجازی به روی صحنه رفت

نمایش جهان مجازی به روی صحنه رفت

ایسنا/اصفهان مدیر کانون جوانه‌های کاشان از آغاز اجرای نمایش جهان مجازی در تالار این مرکز به مدت پنج شب خبر داد.

علیرضا تحقیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: داستان این نمایش، معضلات، مخاطرات و آسیب‌های فضای مجازی بر زندگی کودکان و نوجوانان و راهکارهای مدیریت آن را روایت می‌کند.

وی افزود: استفاده افراطی از فضای مجازی و آموزش‌های نادرست شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود که مخاطب از مسیر درست زندگی و تحصیل خارج شده و در نهایت باعث از دست رفتن خود و افراد نزدیک خانواده خود می‌شوند.

مدیر کانون جوانه‌های کاشان، تصریح کرد: بازیگران بعد از اعتیاد به فضای مجازی و گوشی تصمیم می‌گیرند که راه درست را انتخاب کرده و عادت به فضای مجازی را از خود دور کنند پیش از اینکه زندگی پرخطای آنها درس عبرتی برای دیگران شود.

تحقیقی تأکید کرد: فضای مجازی به خصوص بعد از دوران همه‌گیری کرونا، مجازی نیست و واقعیت زندگی امروز ما شده است، اما بدون نظارت خانواده و استفاده افراطی از آن، به جای آنکه چاره کارها شود، مشکل‌های زیادی را ایجاد کرده و مخاطب را در دام می‌اندازد.

این کارشناس فرهنگی گفت: کودکان و نوجوان در زندگی صنعتی امروز، ناگزیر به استفاده از این فضا هستند و باید بتوانند با فضای مجازی ارتباط درست برقرار کنند.

وی درباره پیام‌های این نمایش، افزود: قبل از این که فرزندان، از این فضا ‌استفاده کنند باید او را  با شیوه استفاده درست از اینترنت، فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدهای آن آشنا کنند تا شاهد حضور مطلوب وی در این فضا باشیم.

تحقیقی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با برقراری ارتباط شفاف و دادن منابع مفید به کودکان کمک کنند، زیرا آنها در حال رشد ذهنی هستند و ممکن است به قوانین جدید پاسخ منفی دهند.

مدیر کانون جوانه‌های کاشان تأکید کرد: بخش پایانی این نمایش، ارتباط خانواده با فرزندان را عاملی می‌داند که در کنار خانواده احساس امنیت کرده و اگر اتفاقی افتاد در گفت‌وگو با خانواده، عقیده و نظر خود را گفته و خانواده نیز با شنیدن حرف‌ها به سؤال‌های آنها پاسخ دهند.

وی اظهار کرد: بخش دیگری از نمایش به نوشتن قانون برای زمان و شیوه استفاده از یک دستگاه می‌پردازد. و مهم‌ترین قانون نیز زمان استفاده از کامپیوتر و موبایل است که باید بعد از انجام تکلیف درسی باشد و با همکاری خود دانش‌آموز نوشته شود.

تحقیقی گفت: نویسنده نمایش، محسن ابوالفتحی است که توسط ابوالفتحی و غلامعلی مهدی‌پور کارگردانی می‌شود و بازیگران آن نیز عضوهای انجمن هنرهای نمایشی کانون جوانه‌ها و گروه هنری «میم» هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha