• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401072513243
  • منبع : نمایندگی ایلام

محصول ناکارآمدی نهادهای اجتماعی در خیابان‌های شهر

محصول ناکارآمدی نهادهای اجتماعی در خیابان‌های شهر

ایسنا/ایلام امروز در گوشه و کنار شهر، صبح باشد یا ظهر، شب باشد یا نیمه‌شب تکدی‌گرانی را می‌بینیم که تلاش می‌کنند ترحم دیگران را جلب کنند.

یک زن با دو بچه قد و نیم‌قد در کنار یکی از بلوارهای شهر، خواهی نخواهی ترحم دیگران را جلب می‌کند.

 مردی که دوران میان‌سالی را هم پشت سر گذاشته و طوری به سمت خودروهای متوقف شده در  پشت چراغ قرمز می‌رود که انگار کاری جدی با آنها دارد.

اینها تنها نمونه‌های از چهره‌ی تکدی‌گری در شهر است.

سرهنگ  «فرزاد یاسمی»، معاون فرهنگی واجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام اظهار کرد : پدیده ناپسند و نامیمون تکدی گری که معلول نارسایی و ناکارآمدی نهادهای اجتماعی جامعه است بستر مناسبی برای اشاعه بسیاری از جرائم محسوب و بایستی برای رفع این معضل به صورت اساسی چاره اندیشی کرد.

وی افزود : آموزش دادن به افراد برای چگونگی برخورد با متکدیان  را می توان از دیگر راهکارهای مقابله با رواج تکدی‌گری در جامعه نام برد، چرا که اگر مردم برخورد مناسبی با این افراد داشته باشند می‌توان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی تکدی گر شد  و هم آمار متکدیان نیز کاهش خواهد یافت،ایجاد اشتغال یکی از اصلی ترین روش های مقابله با تکدی گری در جامعه است چرا که تجربه ثابت کرده است.

معاون فرهنگی واجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام تصریح کرد : راهکار دیگر این که با طرح‌ها و برخوردهای ضربتی و قهری نمی‌توان با مشکل تکدی گری برخورد کرد زیرا متکدیان ضربتی به وجود نیامده اند که بتوان ضربتی با آن ها برخورد کرد. لذا اجرای صحیح و درست مصوبات قانونی، اصلاح فرهنگ مردم، توانمند سازی متکدیان، ‌برخورد با باندهای حامی متکدیان، ‌قرار گرفتن دستگاه‌های مسئول با حفظ هویت سازمانی خود در تابعیت کنترل عملیاتی مدیریت شهری و و زیر نظر شورای شهر از جمله اقدامات مؤثر در راستای رفع معضل تکدی‌گری به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: برطرف کردن نیازهای اولیه افراد نیازمند از طرف نهادهای حمایتی دولتی و غیر دولتی، ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرهای بزرگ و ایجاد جاذبه در شهرستان ها، ریشه کن کردن بی سوادی و ارتقای سطح آگاهی اجتماعی، ‌فراهم کردن امکان نگهداری سالمندان و معلولان خانواده های بی بضاعت به طور شبانه روزی، ‌برخورد قاطع با متکدیان حرفه ای و شیادان، آگاه سازی کلیه اقشار جامعه به منظور ایجاد احساس مسئولیت و مشارکت در رفع معضل تکدی‌گری،  از  دیگر اقدامات مهم و مؤثر در راستای رفع معضل تکدی‌گری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی ایلام ادامه داد :عواملی مانند حمایت ،تامین ،کنترل و رفاه اجتماعی ،جهت دهی ارزشی ،عدم نگرش منفی ،تقویت روابط سست و نیم بند با اطرافیان می تواند به ترک تکدی گری کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha