• سه‌شنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401072614084
  • خبرنگار : 50034

یکی از اعضای شورای شهر همدان:

حکم انفصال از خدمت شهردار همدان در مرحله بدوی است

 حکم انفصال از خدمت شهردار همدان در مرحله بدوی است

ایسنا/همدان یکی از اعضای شورای شهر همدان درباره انفصال از خدمت شهردار، تأکید کرد: حکم انفصال از خدمت در مرحله بدوی است و امکان تجدیدنظر خواهی وجود دارد، اگر حکم در مرحله تجدیدنظر قطعی شود، لازم الاجراست.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه شهردار همدان عملیاتی نشده است، گفت: شاه‌بیت برنامه‌های شهردار ایجاد خط اعتباری بود که قرار بود با ایجاد این خط مشکل نقدینگی و پرداخت حقوق پرسنل شهرداری حل شود اما هنوز عملیاتی نشده است.

حیدری با بیان اینکه در بسیاری از مواقع مدیریت شهری وعده‌های دروغین به مردم داده است، اظهار کرد: شاید از اول نمی‌خواست دروغ بگوید اما در نهایت وعده‌ای به مردم داده شده که تحقق آن را ندیدند.

وی با اشاره به اینکه به عملکرد مدیریت شهری همدان در حوزه‌های فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری، صیانت و سالم سازی مجموعه و شفافیت انتقاد وارد است، تصریح کرد: آرمان‌هایی که اعضای شورای شهر در انتخابات ترسیم کرده و مردم اعتماد کردند و براساس آن اهداف دست به انتخاب شهردار زدند، متأسفانه زمین مانده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان درباره حکم انفصال از خدمت شهردار، تأکید کرد: براساس اخباری که به دست بند رسیده، حکم انفصال از خدمت در مرحله بدوی است و امکان تجدیدنظر خواهی وجود دارد، اگر حکم در مرحله تجدیدنظر قطعی شود، لازم الاجراست.

قانون گریزی مدیر ارشد شهری

این عضو شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه در بعضی از حوزه‌ها پس رفت نیز داشته‌ایم، یادآور شد: اگر قبلاً شاهد این نبودیم که یک مدیر ارشد شهری تخلفات ساختمانی خودش را به نحوی مشمول قانون گریزی کند اما الان شاهد این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه پول پاشی و توزیع کارت هدیه‌هایی که اصلاً با مبانی ارزشی و نظر مردم سازگاری ندارد، در این دوره از مدیریت شهری دیده می‌شود، ادامه داد: کاندیدایی پیدا نمی‌کردیم که شعار شفافیت ندهد، یعنی خواست قاطبه مردم شفافیت بود و این موضوع نه نیاز به پول دارد و نه هزینه دارد، فقط مدیران باید خودشان سالم و پاک دست باشند تا بتوانند شفافیت را پیاده سازی کنند.

حیدری با اشاره به اینکه موضوع شفافیت یک مصوبه جدی در شورای شهر دارد، یادآور شد: در شروع این دوره از شورا، این موضوع به تصویب رسید اما در اجرا متأسفانه هنوز هم معطل مانده است.

در طول یک سال هیچ اراده‌ای از سوی مدیریت شهری برای موضوع شفافیت ندیده‌ایم

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه لازم بود حداقل یک سال به شهردار فرصت داده شود، تأکید کرد: بعد از یک سال که بنده دیدم این موارد محقق نشد در قالب تذکرات ۲۲ گانه‌ای ذیل ماده ۸۳ به شهرداری ابلاغ کردم که باید در اسرع وقت انجام شود.

حیدری ادامه داد: اگر به دنبال اصلاح ساختار فسادزا باشیم، نازل‌ترین راه برخوردهای قهری لحظه آخری است در حالیکه بهترین راه این است که گلوگاه‌ها فساد را ببندیم و اجازه تخلف ندهیم که یکی از راه‌های اصلاح ساختارهای فسادزا، اجرای سیستم شفافیت است که در خیلی از نقاط دنیا جواب داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری باید اسامی کارکنان خود را اعلام کند، مطرح کرد: ورود بی ضابطه نیروها باید قطع شود. الان در شهرداری ۴۰۰۰ نیرو وجود دارد که خیلی از آنها با آزمون و ضابطه و خیلی ها هم با توصیه های برخی از مدیران یا اعضای شورای شهر وارد شهرداری شدند.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه در طول یک سال هیچ اراده‌ای از سوی مدیریت شهری برای موضوع شفافیت ندیده‌ایم، خاطرنشان کرد: طبق قانون شهرداری ابتدا باید اسامی کارکنان خود را اعلام سپس اقدام به پرداخت حقوق آنها می‌کرد اما شهرداری همدان یک سال است که این تخلف را انجام می‌دهد.

شهرداری همدان حتی یک دستگاه اتوبوس هم خریداری نکرده است

حیدری با اشاره به اینکه وزارت کشور ۵۰ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای را با ۲۰ درصد قیمت تحویل می‌داد اما شهرداری همدان حتی یک دستگاه هم نگرفته است، تصریح کرد: شهرداری همدان در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی حتی یک دستگاه از این اتوبوس‌ها را خریداری نکرده در حالیکه شهرهای دیگر ۲۰ دستگاه گرفتند و ممکن است این فرصت تکرار نشود.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه شورا از شهرداری برای عمل به تعهدات نباید به تقابل و تنش تعبیر شود، تصریح کرد: این یک موضوع عادی است چراکه شورا ناظر بر شهرداری است بنابراین این موضوعات به عنوان دوقطبی سازی و تقابل و تضعیف تعبیر نشود.

حیدری اذعان کرد: عمل به مصوبات شورا از مطالبات جدی ماست و با دوقطبی سازی و برچسب سازی کنار نمی‌کشیم چراکه در روز اول وعده‌هایی به مردم داده شده و براساس آن مردم به ما رأی دادند بنابراین تضعیف و دوقطبی سازی نیست بلکه مطالبه حقوق مردم است.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه چندین بار تذکرات شفاهی به شهردار داده شده است، یادآور شد: تاکنون دو عضو شورای شهر به شهردار همدان تذکر کتبی داده‌اند و مابقی اعضاء هم ترجیح می‌دهند شفاهی اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha