• سه‌شنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401072614387
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان:

گوشی آیفون ۱۴ در واحدهای دارای پروانه معامله نمی‌شود

گوشی آیفون ۱۴ در واحدهای دارای پروانه معامله نمی‌شود

ایسنا/اصفهان نایب رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان گفت: هیچ گوشی آیفون ۱۴ در واحدهای دارای پروانه کسب معامله نمی‌شود و بیشتر فروشگاه‌هایی که سری آیفون ۱۴ را فاکتور می‌کنند جزو واحدهای صنفی مجاز نیستند.

برنا اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه هنوز گوشی‌های آیفون ۱۴ به‌طور رسمی وارد بازار نشده، اما در برخی واحدها اقدام به فروش این مدل گوشی می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به بخشنامه گمرک و وزارت صمت در حال حاضر ورود گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ممنوع است و باید این ممنوعیت برداشته شود تا همتا بتواند برای این محصول کد رجیستری تعریف و آن را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

وی در مورد رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ که اکنون به دلیل این ممنوعیت بدون ریجستری فروخته می‌شود، توضیح داد: گوشی که به‌صورت مسافری وارد ایران می‌شود با هر درگاه سیمکارتی اجازه فعالیت ۳۰ روزه دارد، بنابراین افراد می‌توانند درمجموع ۶۰ روز از این گوشی بدون رجیستر سرویس دریافت کند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان گفت: این فرد اگر بخواهد در ایران گوشی موبایل خود را به یکی از اقوام خود هدیه دهد و یا بفروشد، بعد از مجاز شدن گوشی آیفون ۱۴، این گوشی بعد از پرداخت هزینه گمرکی و دریافت کد همتا قابل کار کردن است.

وی قیمت گوشی‌های آیفون ۱۴ بدون ریجستری در بازار ایران را حدود ۵۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: البته هیچ گوشی آیفون ۱۴ در واحدهای دارای پروانه کسب معامله نمی‌شود و بیشتر فروشگاه‌هایی که سری آیفون ۱۴ را فاکتور می‌کنند، جزو واحدهای صنفی مجاز نیستند.

اسلامی ادامه داد: رجیستر شدن گوشی‌های آیفون ۱۴ حدود ۸ میلیون تومان است که به اضافه هزینه پاسپورت و ... قیمت این گوشی حدود ۷۰ میلیون تومان می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت یک گوشی آیفون ۱۳ پرومکس به همراه رجیستر بین ۵۰ تا ۵۵ میلیون تومان در بازار اصفهان معامله می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha