• پنجشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401072815523
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

"آشوراده" گرفتار سوء‌مدیریت در داشته‌ها بود/ گردشگری در گلستان رونق می‌گیرد

"آشوراده" گرفتار سوء‌مدیریت در داشته‌ها بود/ گردشگری در گلستان رونق می‌گیرد

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در سال‌های گذشته سوء‌مدیریت در داشته‌ها و کج‌سلیقگی در مدیریت‌ها اجازه نداد جزیره آشوراده به جزیره کیش دیگر در شمال کشور تبدیل شود.

محمدجواد ساوری امروز پنج‌شنبه ۲۸ مهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جزیره آشوراده تنها جزیره دریای خزر است که می‌تواند محمل خوبی برای حضور گردشگران داخلی و بین‌المللی برای کشور و استان گلستان باشد.

وی به فراز و نشیب‌های طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده اشاره کرد و افزود: طی سالیان گذشته و پس از جدایی گلستان از مازندران برای پهنه ۳۸۰ هکتاری جزیره آشوراده، نشست ها و جلسات متعددی از سال ۸۹ تا تاکنون برگزار شده که در نهایت از سال ۹۷، طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده به وسعت ۲۲ هکتار صادر شد و ۱۳۸ هکتار نیز به سایت پشتیبان اختصاص یافت اما در این فاصله زمانی سنگ‌اندازی‌های متعددی رخ داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان تاکید کرد: باید مدیریت داشته‌ها را به بهترین نحو اجرا کنیم و به نظر می‌رسد در آشوراده سوء‌مدیریت در داشته‌ها و کج‌سلیقگی در مدیریت‌ها اجازه نداد این جزیره به جزیره کیش دیگر در شمال کشور تبدیل شود.

ساوری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم و رئیس جمهور بر اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده تاکید فراوان داشتند، بیان کرد: مدیریت ارشد استان نیز برای تحقق این مهم بن‌بست‌شکنی کردند تا در نهایت مجوزهای لازم برای آشوراده حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوزی برای احداث جاده به طول ۷۰۰ متر از سایت پشتیبان به درون جزیره آشوراده صادر شده است، گفت: ۶۱۳ متر از این جاده که دارای مجوز بود اجرا شده بود اما به دلیل برخی مانع‌تراشی‌ها تنها ۳۱۳ متر آن اجرایی شده و ادامه مسیر آن منوط به مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی کشور شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان متذکر شد: رئیس جمهور در سفر استانی گلستان را یک استان کشاورزی و گردشگری دانستند و در دولت سیزدهم نیز به این مهم توجه ویژه‌ای شده که با تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان، در آینده نه چندان دور، مردم گلستان تفاوت حرف تا عمل را درک خواهند کرد و گردشگری در استان رونق پیدا می‌کند.

ساوری با تاکید بر اینکه دست‌هایی نمی‌خواهند گلستان، گلستان بماند، تصریح کرد: اراده‌ها و نیت‌های ناپاکی بوده که نخواستند گلستان، گلستان بماند؛ در واقع تاکنون نیز استان ما، گُل‌سِتان بوده و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شکوفا شدن این استان سوزانده می‌شد.

به گفته وی، در حال حاضر با هماهنگی بین‌بخشی صورت‌گرفته در سطح ملی و استانی همه ظرفیت‌ها دست به دست هم دادند تا جزیره آشوراده به نگینی در دریای خزر تبدیل شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۸ ۰۹:۴۶

اين مونده بود خرابش نكنيد سپاسگزارم از تلاش كاملتون براى ناپديد شدن حيات و محيط سبز اين كشور