• پنجشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401072815689
  • خبرنگار : 50547

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان:

۶۷ درصد حمل بار نکا مختص سیمان است/ کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جاده‌ای

۶۷ درصد حمل بار نکا مختص سیمان است/ کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جاده‌ای

ایسنا/مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نکا در نشست خبری با اشاره با اقدامات مهم در ساماندهی وضعیت ترافیکی، حمل و نقل و انتقال بار شهرستان از سهم ۶۷ درصدی سیمان در سامانه حمل بار شهرستان خبر داد و افزود: امسال تلفات تصادفات جاده ای در شهرستان نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشت.

مصطفی قدمی در نشست خبری، گزارش عملکرد ۶ ماهه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان را در ۴ بخش «داخلی و نگهداری راه»، «راه سازی»، «فنی» و «حمل و نقل جاده ای» تشریح کرد و افزود: پاکسازی مسیر یکی از کارهای دائمی و هر روزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان است، هرچند اینکار در زیباسازی منظر به چشم نمی آید اما در مقایسه با شهرستان های مجاور و کنار نیوجرسی ها و حاشیه راه ها، تفاوت احساس می شود.

قدمی از نصب ۲۷۰ تابلو علائم و خط کشی مسیرها جهت آشکارسازی در مه گرفتگی یاد کرد و گفت: در این راستا، گلبستان تا کرداب ۱۷ کیلومتر، سه راه بندبن به لائی ۱۰ کیلومتر، گلورد ۱۴ کیلومتر، طوسکلا و حسین آباد ۹ کیلومتر و مسیر گوهرباران به نیروگاه ۷ کیلومتر خط کشی انجام شد و اکنون در حال خط کشی مسیر کمربندی هستیم.

وی از حل مشکل پل روستای «درمزار» و ساماندهی پل روستای «تجرخیل» خبر داد و گفت: لکه گیری محوری نیز داشتیم که بیشتر در مسیر بندبن به لائی بود که حدود ۵۲۰ تن آسفالت استفاده شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث کاهش آمار فوتی جاده ای شد اجرای «آرام ساز استاندارد» بود که ۷ مورد آن با اضافه کردن تابلو علائم نصب و انجام شد که هر کدام حدود ۱۰ تن آسفالت مصرف کرد، این حرکت باعث گردید که در ۶ ماه گذشته در جاده نیروگاه فوتی نداشته باشیم، در حالی که در سال ۱۳۹۹، فقط این جاده ۷ نفر فوتی داشت.

قدمی به اجرای ۱۲ مورد تخریب تحت تبصره یک ماده ۶ قلع و قمع ساخت و ساز که یکی از وظایف مهم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استاشاره کرد و تاکید کرد: اقدام دیگر جلوگیری از حفاری دستگاه های خدمات رسان نظیر آب، گاز و فیبر نوری در محورهای شهرستان بود.

وی به اجرای ۱۲۵ نیوجرسی در محور کمربندی(جلوی مزار، پل خشک آب بندان) به طول ۵۰۰ متر اشاره و اظهار کرد: هر سال حادثه های وحشتناک در این محور اتفاق می افتاد که اکنون پس از ۳ ماه از نصب، هیچ حادثه زخمی یا فوتی نداشته ایم.

این مقام مسئول، برگزاری کلاس و تمامی دوره های آشنایی با امداد و نجات برای همکاران راهداری را از مهمترین اقدامات این اداره برای نخستین بار در مازندران دانست و اضافه کرد: اجرای میکروسرفیسینگ در کمربندی نکا به طول ۱۹ کیلومتر از دیگر اقدامات بود که آمار چپ کردن ماشین را کاهش داده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا اظهار کرد: یکی از دغدغه های مردم هزارجریب روکش آسفالت «بالا زرندین» تا «پایین زرندین» بود که بعد از سال ۱۳۶۴، امسال به طول ۳ کیلومتر تحقق یافت.

قدمی با اشاره به اقدامات ۶ ماهه اخیر این اداره گفت: محور لائی به طول ۳ کیلومتر، مسیر گلورد یک کیلومتر، روستاهای لاکتراش ۲.۵ کیلومتر، برما ۱.۵ کیلومتر، لائی رودبار یک کیلومتر، شیت ۵۰۰ متر، زروم یک کیلومتر، ولامده یک کیلومتر، یعقوب محله ۵۰۰ متر، محور نیروگاه ۲ کیلومتر و غیره بیس و آسفالت شد که جمعا ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۲۸.۵ میلیارد تومان به اضافه ۲۰ میلیارد تومان میکروسرفیسینگ در طی ۶ ماه اخیر انجام شد.

وی افزود: در موضوع فنی و ابنیه ای نیز اقداماتی در دست اجرا داریم که اجرای پل روستای درویشان به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان و زیرگذر روستای گل خیل که تا چند ماه دیگر به اتمام می‌رسد، البته شن ریزی نیز اقدام دیگری است که برای ۲۲ روستا توانستیم انجام دهیم. همچنین مسیر بندبن، تجرخیل و حسین آباد را با مصالح رودخانه ای به طول ۸ کیلومتر از مسیر اصلی به صورت کامل با گریدر، غلتک، آب پاش، لودر و کامیون بدون قرارداد با پیمانکار و بدون یک ریال اعتبار مالی جاده سازی کردیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا با بیان اینکه مرمت نقاط رانشی یکی دیگر از فعالیت های ماست، اظهار کرد: حدود ۳۰۰ متر از منطقه لائی و استخرپشت را با بیس و آسفالت مرمت کردیم که این ۲مسیر، مجموعا ۳ کیلومتر است.

قدمی با بیان اینکه نکا بعد از آمل دومین مرکز کامیون داران استان مازندران محسوب می شود و بیشتر رانندگان اهالی روستاهای «زرندین»، «آبلو»، «کمیشان» و «قلعه سر» هستند از وجود ۱۲۰۰ راننده کامیون در شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان دارای پتانسیل بسیار بالایی برای حمل و نقل است که شاید در استان بی نظیر باشد چراکه بزرگترین کارخانه سیمان مازندران و تنها سیلوی غله و نگهداری گندم استان در نکا قرار دارند، برای نیروگاه نکا نیز هر روز حداقل ۳۰ تریلی سوخت حمل می شود، وجود ۲ شهرک صنعتی در نکا و مزارع و باغات متعدد نیز باعث فزونی کامیون داران در منطقه شده است. ۶۷ درصد حمل بار شهرستان، سیمان و ۱۸ درصد مرکبات و محصولات کشاورزی و ۱۵ درصد آرد و گندم است.

وی به استقرار کانکس در ورودی شهرک صنعتی برای تامین ماشین های حمل و نقل سنگین و نیز صدور بارنامه برای کامیون داران اشاره کرد و افزود: ۲۲۰ کلاه کاسکت بین موتورسواران توزیع و حدود ۴۰۰ علائم رانندگی در هزارجریب و روستاهای پرجمعیت شهرستان نصب شد.

این مقام مسئول از طراحی نهایی «برنامه نویسی نوبت دهی مکانیزه» برای سامانه سنتی حمل و نقل نکا خبر داد و اظهار کرد: لازمه اینکار داشتن کارت هوشمند توسط راننده است و اگر اجرا شود، از ۲ دوربین پلاک خوان، شماره پلاک ماشین ثبت و از طریق پیامک به راننده ارسال می شود و بار، ساعت بار و کد پستی مقصد ثبت و از تخلف پیشگیری می شود.

قدمی به تخلفات متعدد به دلیل نبود دستگاه توزین(باسکول) در منطقه هزارجریب نقبی زد و گفت: گشت منظم کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در پلیس راه ساری انجام گرفته و اتوبوس و کامیون را چک می کنند تا از حمل بار ممنوعه جلوگیری نمایند ضمن اینکه یک دستگاه باسکول را در سه راه بندبن مستقر کردیم و ماشین های متخلف را وادار به وزن می کنیم.

وی آمار فوتی های امسال تصادفات در شهرستان را ۱۴ نفر با ۳۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل اعلام کرد و گفت: پارسال ۱۹ نفر فوتی به ثبت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha