• پنجشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401072815845
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

تنوع فرهنگ و رسوم کشور نباید فراموش شود

تنوع فرهنگ و رسوم کشور نباید فراموش شود

ایسنا/اصفهان معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تنوع فرهنگ و آداب و رسوم کشور، رنگین کمانی از خوبی‌ها و نیکی‌هاست که باید آنها را حفظ کنیم تا فراموش نشود.

سیدمحمد حسینی، امروز(پنجشنبه، ۲۸ مهرماه) در اولین همایش «بازنمایی هویت روستایی» در روستای پنداس کاشان، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه که در حال تدوین است باید ردپای رونق اقتصادی و توسعه روستاها دیده شود و در بحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به نقش و جایگاه روستاها توجه ویژه‌ای بشود.

وی تاکید کرد: سرمایه انسانی روستاها باید حفظ و استعدادهای موجود آنها کشف شود، چراکه بسیاری از مشاهیر و شاعران ایران زمین در روستاها به دنیا آمده‌اند و یا آثار خود را تالیف کردند.

حسینی با تاکید بر افزایش مصوبات دولت در حوزه روستایی و عشایری گفت: مسئولان باید با کارگاه‌های آموزشی برای معرفی نظام میراثی، کشاورزی، برنامه راهبردی توسعه روستا و مشارکت زنان توجه بیشتری کند.

به گزارش ایسنا، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: روستاییان در سخت‌کوشی و تلاش و زحمت زبانزد هستند، پس روستائیان با ترویج فرهنگ کار نقش تولیدی خود را حفظ کنند و به مسائل کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، موضوعات گردشگری و مسائل روز مانند صنایع تبدیلی توجه کنند.

وی با تاکید بر ترویج بازی‌های محلی و بومی در روستاها گفت: این بازی‌ها علاوه بر ایجاد رقابت و دوستی، بر خلاف بازی‌های کامپیوتری به‌صورت دسته جمعی همراه با نشاط و انرژی و بدون هزینه برگزار می‌شود و نباید از این ظرفیت‌ها غفلت کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور معافیت مالیات مراکز اقامتی و گردشگری، بیمه فعالان صنایع دستی، تشکیل شورای عالی جهاد کشاورزی، توسعه زیرساخت‌های روستاها، تشکیل شورای جهاد آبرسانی  و توجه به حوزه‌های سلامت، راهسازی، مسکن و اشتغال را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در توسعه روستاییان ذکر کرد.

حسینی تقدیر از همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس کاشان، تصریح کرد: امیدوارم این برنامه الگویی شود تا ظرفیت روستاهای  کشور شناسایی و شناسانده شوند و اهتمام جدی‌تری در جبران کمبودهای روستاها داشته باشیم.

اولین همایش «بازنمایی هویت روستایی» روزهای ۲۸ و ۲۹ مهرماه در روستای پنداس از توابع بخش برزک کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha