• پنجشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401072815859
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان هشدار داد:

اردستان با موقعیت چاله جمعیتی روبرو شده است

اردستان با موقعیت چاله جمعیتی روبرو شده است

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: در حال حاضر اردستان با موقعیت چاله جمعیتی روبرو شده و اگر این موضوع ادامه داشته باشد وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد.

حسن ذبیحی، امروز (پنجشنبه، ۲۸ مهرماه) در نشست خبرنگاران شهرستان با موضوع جوانی جمعیت، اظهار کرد: با توجه به تاکید و هشدارهایی که سران کشور در سال‌های گذشته اعلام کردند هم اکنون موضوع جوانی جمعیت به یک دغدغه جدی ملی تبدیل شده است.

وی افزود: اکنون موضوع جوانی جمعیت فقط اولویت اصلی انقلاب و اسلام نیست، بلکه اولویت اصلی ایران است. یعنی هر کسی تنها ایران را هم دوست دارد باید در موضوع فرزندآوری کمک کند. با توجه به وضعیتی که در کشور مشاهده می‌شود چاره‌ای جز جوانی و افزایش جمعیت نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در شهرستان اردستان که یکی از شهرستان‌های سالمند استان اصفهان محسوب می‌شود بیشتر از دیگر شهرستانها حس می‌شود، افزود: بر اساس آمار ثبت احوال در سال ۱۴۰۰ نرخ رشد باروری کلی شهرستان حداقل باید ۲.۱ باشد این در حالی است که در حال حاضر این میزان نرخ رشد باروری در اردستان ۱.۳۵ درصد بوده و برای افزایش میزان نرخ باروری نیاز به کار خواهد بود.

ذبیحی گفت: یکی از چالش‌هایی که در اردستان با آن مواجه هستیم کاهش جوان و تعداد کم جمعیت است. اردستان قابلیت جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را دارد در صورتی که بسیاری از مردم این شهرستان به دلایل مختلف مهاجرت کردند و هم اکنون جمعیت این شهرستان به پایین‌ترین حد خود در چندین سال اخیر رسیده است.

وی با اشاره به قوانین و حمایت‌هایی که دستگاه‌های دولتی موظف شدند در راستای جوانی جمعیت برای مردم انجام دهند، تصریح کرد: از اصحاب رسانه شهرستان انتظار داریم سطح آگاهی، نگرش و فرهنگ مردم را در راستای جوانی جمعیت افزایش دهند تا آنها نیز نسبت به قوانین و حقی که در این بحث دارند مطالبه کنند.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که درباره جلوگیری از فرزندآوری و جوانی جمعیت مطرح می‌شود موضوع اقتصادی و معیشتی است در صورتی که شاید یکی از عوامل عدم استقبال مردم به فرزندآوری موضوع اقتصادی باشد ولی همه موضوع این نیست زیرا نیمی از جمعیت کشور به دلیل نگرش غلط اقدام به فرزندآوری و ازدواج نمی‌کنند.

ذبیحی اضافه کرد: به نظرمی‌رسد موضوع جوانی جمعیت با بخشنامه و نامه و جلسات برطرف نمی‌شود بلکه جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری باید مردمی و فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اردستان با موقعیت چاله جمعیتی روبرو شده و اگر این موضوع ادامه داشته باشد وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۱۹ درصد جمعیت اردستان را سالمندان تشکیل می‌دهند و اردستان سومین شهرستان پیر استان اصفهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha