• جمعه / ۲۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401072916099
  • خبرنگار : 50039

امام جمعه موقت گرگان:

مسئولان به فکر اشتغال و درآمد جوانان باشند

مسئولان به فکر اشتغال و درآمد جوانان باشند

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان حرکت به سوی تولید را مهمترین راهکار برون رفت کشور از مشکلات عنوان کرد و گفت: باید مسئولین کشور به فکر اشتغال و درآمد جوانان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با بیان اینکه یکی از مباحث چند سال اخیر کشور بحث جوان شدن جامعه است، اظهار کرد: سالمندی و پیری مباحث گوناگون دارد و اگر جمعیت سالمند جامعه زیاد شود و از سویی جوانان و یا در اصل پشتوانه و نیروی کار آن جامعه کاهش یابد، کشور مورد آسیب جدی قرار می گیرد.

امام جمعه موقت گرگان با تأکید بر اینکه آمار سازمان ملل نشان می‌دهد که ایران تا سال ۱۴۳۰ جزو پیرترین کشور های جهان محسوب می شود، ادامه داد: میانگین سن ایران تا حدود سه دهه دیگر از اروپا، آمریکا و کانادا بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت کشورهای منطقه در آینده به نفع آمریکا خواهد بود، افزود: این یک استراتژی بلند مدت برای حفظ برتری این کشور استعماری است و به همین دلیل به کشورهای جهان سومی شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" را تحمیل کردند.

خطیب این هفته نماز جمعه گرگان با اشاره به اینکه پایین بودن نرخ رشد جمعیت و بالا بودن جمعیت سالمند از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی، زیان به مملکت است، خاطر نشان کرد: چرخه تولیدات کشاورزی، صنعتی، علمی و فناوری با بازوان توانمند جوانان کشور می چرخد.

وی تصمیمات اتخاذ شده برای رشد جمعیت جوان و بارور شدن آنان را کافی ندانست و تصریح کرد: این مسئله باید با ارائه اقدامات انگیزشی به طور جدی با حضور کارشناسان امر بررسی و برای عدم تمایل پسران به ازدواج و عدم تمایل دختران برای فرزندآوری راهکارهای اساسی ارائه شود.

حجت الاسلام لیوانی از بالا بودن آمار طلاق در جامعه انتقاد کرد و افزود: جوانان در زیر بار مشکلات تهیه جهیزیه، مسکن و سایر ملزومات زندگی قرار دارند که با درآمدهای اندک نمی شود آنها را تهیه کرد.

وی در ادامه سخنان خود حرکت به سوی تولید را مهمترین راهکار برون رفت کشور از مشکلات عنوان کرد و گفت: باید مسئولین کشور به فکر اشتغال و درآمد جوانان باشند.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه دلالی و پشت میز نشینی شغل نیست، اضافه کرد: اگر تولید کشور در حوزه های مختلف افزایش پیدا کند یقیناً ما محتاج بیگانگان نخواهیم بود و مستقل خواهیم شد.

وی استقلال سیاسی ایران را در عرصه جهانی قوی دانست و خاطرنشان کرد: امروز هیچ کشوری نمی تواند به ما دستور دهد اما باید بپذیریم که از لحاظ اقتصادی مستقل نیستیم.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به برخی آمار و ارقام منتشر شده صادرات و واردات کالا از تلویزیون، گفت: وقتی ارقام را مقایسه می کنیم می بینیم که آمار واردات ما از صادرات بیشتر است و این نشان می‌دهد که از لحاظ اقتصادی نیازمند هستیم.

وی در پایان به برخی مناسبت های هفته از جمله هفته تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و با بیان اینکه ورزش در سلامت جامعه نقش مهمی دارد، افزود: هفته تربیت بدنی و ورزش فرصتی است تا کارشناسان در این زمینه اظهار نظر و مردم را به سوی ورزش ترغیب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha