• یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401080100025
  • خبرنگار : 50182

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

همچنان پیگیر راه اندازی مرکز "پیوند قلب" کرمانشاه هستیم

همچنان پیگیر راه اندازی مرکز "پیوند قلب" کرمانشاه هستیم

ایسنا/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تداوم پیگیری برای راه اندازی مرکز پیوند قلب در استان خبر داد و افزود: در این زمینه تجهیزات و زیرساخت های زیادی نیاز داریم.

دکتر پرویز صوفیوند در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه راه اندازی مرکز پیوند قلب تجهیزات و زیرساخت های بسیاری نیاز دارد، گفت: راه اندازی این مرکز کار بسیار سختی است و اینطور نیست که با داشتن چند جراح قلب در استان بتوان این مرکز را راه اندازی کرد.

وی افزود: تیم پیوند قلب از متخصصان مختلفی از جمله جراح قلب، متخصص بیهوشی و ... تشکیل شده و باید تمام این متخصصان در استان بصورت مقیم بوده و بتوانند هر زمان که نیاز است پای کار باشند.

وی افزود: برای راه اندازی مرکز پیوند قلب نیاز داریم جراحانی بصورت بومی در استان حضور داشته و تمایل برای فعالیت در تیم پیوند داشته و هر زمان که نیاز است دردسترس باشند. علاوه بر این، راه اندازی این مرکز تجهیزات و زیرساخت های بسیاری نیاز دارد که باید پیگیر تامین آن باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه غرب کشور از داشتن مرکز پیوند قلب محروم است، گفت: در همین راستا پیگیر هستیم تا اولین مرکز پیوند قلب غرب کشور در کرمانشاه راه اندازی شود.

وی افزود: اگر تیم پیوند تکمیل شده و امکانات و تجهیزات فراهم شود، وزارت بهداشت در کوتاهترین زمان ممکن مجوزهای لازم برای راه اندازی این مرکز را صادر خواهد کرد و در این زمینه مشکلی نداریم.

صوفیوند در ادامه گفت: متاسفانه تمایل فارغ التحصیلان به تحصیل در رشته جراحی قلب و عروق کم شده و همکاران تمایل دارند در رشته های تخصصی دیگر ادامه تحصیل دهند که این امر می تواند در سالهای آینده نیز ما را در زمینه داشتن جراح قلب دچار مشکل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۰۹:۲۳

راه اندازی بخش پیوند قلب و کبد در کرمانشاه . پیگیری که سالهاست در دست اقدام است ولیکن تاکنون به ثمر نرسیده است ......... آنهم بدون فراهم شدن زیرساختها و تجهیزات این مهم