• یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401080100199
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد:

فرهنگ و اجتماع بهترین زمینه برای شناختن ادبیات نسل جدید

فرهنگ و اجتماع بهترین زمینه برای شناختن ادبیات نسل جدید

ایسنا/اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نسل جدید ذائقه متفاوت‌تر و خوش فهمی بسیار خوبی دارد و سخت‌پسند است و مطالبات خود را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند، گفت: عرصه فرهنگ و اجتماع بهترین زمینه برای دیدن ادبیات نسل جدید در میدان جامعه است تا بتوانیم در کنار تجارب سایر نسل‌ها از نقش‌آفرینی نسل جدید نیز استفاده کنیم.

علی صالحی در گفتگو با ایسنا و با بیان اینکه در شهر اصفهان با توجه به داشتن فرهنگ دیرینه و صبغه تاریخی فرهنگی، تقویت مؤلفه‌های فرهنگی اجتماعی در تقویت فضای همبستگی و اجتماعی، مؤثر و موضوعی بی‌بدیل است، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم در همه جوامع به‌خصوص جامعه‌ای مانند شهر اصفهان که بر مبنای موضوع‌های فرهنگی اجتماعی تقویت‌شده است نقش‌آفرینی نوجوانان و جوانان را چه به لحاظ ذائقه و چه به لحاظ تولید محتوا و یا حتی مشارکت در سیاست‌گذاری مباحث فرهنگی و اجتماعی ببینیم حتماً خروجی این اقدام‌های فرهنگی و اجتماعی به پویایی اجتماعی منجر خواهد شد چراکه بخش قابل‌توجهی از مخاطبان حوزه فرهنگی و اجتماعی، نوجوانان و جوانان هستند و همواره این احساس را دارند که صدایشان شنیده نمی‌شود و آن نقش‌آفرینی لازم را در مناسبت‌های فرهنگی اجتماعی نداشته‌اند یا اینکه به‌نوعی استقلال رأی و نظرشان دیده نمی‌شود.

او افزود: من فکر می‌کنم نسل جدیدِ موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی به لحاظ رویدادی یا زیرساختی باید به این سمت حرکت کند که علاوه بر اینکه برای نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی می‌شود خودشان نیز در میدان طراحی، سیاست‌گذاری و اجرا حضورداشته باشند و خروجی آن نیز جذاب و با مشارکت گروه‌های فعال جامعه همراه باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پویایی جوانان و نوجوانان و نقش‌آفرینی آن‌ها در مباحث فرهنگی و اجتماعی به بهبود شرایط خانواده به‌عنوان اولین واحد تشکیل‌دهنده جامعه منجر می‌شود، تأکید کرد: خروجیِ داشتن خانواده‌های پرنشاط و پویا از جوانان و نوجوانان حتماً وفاق و همبستگی اجتماعی را تقویت خواهد کرد.

صالحی ادامه داد: تأکید من در عرصه مدیریت شهری بر این منوال بوده که بتوانم نماینده نسل‌های جدید باشم. نسل جدید هم ذائقه متفاوت‌تر و هم خوش فهمی بسیار خوبی دارد و هم سخت‌پسند است و مطالبات خود را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

او تصریح کرد: به نظر من عرصه فرهنگ و اجتماع بهترین زمینه برای این است که ما ادبیات نسل جدید را بیشتر در میدان جامعه ببینیم و بتوانیم در کنار تجارب سایر نسل‌ها از نقش‌آفرینی نسل جدید نیز استفاده کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این شورا تا حصول به این اهداف و گشودن عرصه‌های بیشتر فرهنگی و اجتماعی برای حضور نوجوانان و جوانان گفت: بسترهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشیِ ما از سال گذشته تاکنون علاوه بر خانواده‌محور شدن، نگاه ویژه‌ای به حوزه نوجوان و جوان دارد و در سال دوم نیز تلاش ما این است که این نگاه را برای دختران و پسران جوان و نوجوان تقویت کنیم که در این خصوص زیرساخت‌های لازم برای حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و گردشگری در میز فرهنگ در حال بررسی است تا بتوانیم علاوه بر تغییر ریل فعالیت‌ها و رویدادها و زیرساخت‌ها که از سال گذشته رقم خورد آن را از سال دوم نیز دنبال کنیم.

او با ذکر مثال گفت: موضوع‌هایی مانند ابر سازه‌های تفریحی ازجمله بحث طرح‌های ویژه نوجوانان و ارزیابی دهکده نوجوان در شهر اصفهان موضوعات در حال بررسی کارشناسی البته با مشورت نوجوانان عزیز است که در عرصه‌های مختلف شهر حضور دارند تا بتوانیم در حوزه زیرساخت نیز به خروجی برسیم.

صالحی همچنین با اشاره به تأثیر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و گسترش این رویدادها و فعالیت‌ها تصریح کرد: پیرو دقت نظر نوجوانان دهه هشتادی و نودی، اگر ما به سمت اطلاع‌رسانی در موضوعی اقدام کنیم که به عمل نرسیده، آن‌ها نمی‌پسندند و یا اساساً دلشان می‌خواهد نتیجه اقدامات را در میدان بدانند. یکی از تأکیدات ما این است که در حوزه بسترسازی و زیرساختی حتماً فعالیت انجام‌شده که با مشارکت نوجوانان نخبه شهر اتفاق خواهد افتاد را به اطلاع آن‌ها برسانیم؛ ضمن اینکه در خصوص ظرفیت‌های موجود نیز تلاش شده تا از شبکه‌های ارتباطی و رسانه‌های موجود و ظرفیت‌های مدارس مانند کلاس شهر (که با همکاری شهرداری در حال انجام است) و یا رابطان خود در مدارس برای توزیع کتاب یا توزیع اقلام فرهنگی، اجتماعی ورزشی استفاده کرده و اطلاع‌رسانی کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اعتقاد من این است که ظرفیت‌های بسیاری در حوزه رسانه وجود دارد که اتفاقاً نوجوانان و جوانان از هنرمندی خاصی در این عرصه برخوردار هستند و شبکه‌های اجتماعیِ ویژه خود را دارند، اما این موضوع مغفول است؛ بنابراین باید برای فعال کردن این ظرفیت‌ها تلاش کنیم و قطعاً بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های ما معطوف به استفاده از رسانه است تا بتوانیم محتوای فرهنگی اجتماعی را به دست مخاطبان برسانیم.

صالحی یادآوری کرد: از همه نوجوانان و جوانان عزیز شهر اصفهان درخواست می‌کنم که در کنار مجموعه فرهنگی شهرداری در فرهنگسراها، معاونت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و همچنین کمیسیون فرهنگی شورای شهر قرار بگیرند و بتوانند ما را با ایده‌ها و شبکه ارتباطی خود در توسعه فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها و استفاده از ظرفیت ابزار رسانه برای تولید محتواهای فرهنگی اجتماعی یاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha