• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401080200835
  • خبرنگار : 50184

3 شهر ملی کرمانشاه صاحب بازارچه‌ صنایع دستی می‌شوند

3 شهر ملی کرمانشاه صاحب بازارچه‌ صنایع دستی می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اولویت این اداره کل برای احداث بازارچه صنایع دستی در سه شهر ثبت ملی شده هرسین، نودشه و دالاهو خبر داد.  

امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به مشکلات هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه، اظهار کرد: علیرغم اینکه میزان تولیدات صنایع دستی در استان خوب است، اما متاسفانه هنرمندان  صنعتگر ما در زمینه بازاریابی و فروش با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی به پیشینه غنی صنایع دستی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان ما سه شهر هرسین؛ بعنوان شهر ملی گلیم، نودشه؛ شهر ملی گیوه و دالاهو؛ شهر ملی تنبور و یک روستا یعنی روستای فش کنگاور؛ دهکده ملی سازهای سنتی شناخته شده است که این حاکی از غنی بودن صنایع دستی در این استان می باشد، بنابراین برای کمک به حفظ این فرهنگ و هویت اصیل باید برنامه ای برای افزایش فروش هنرمندان صنایع دستی خود داشته باشیم.

معاون صنایع دستی استان یکی از راه های کمک به افزایش فروش هنرهای دست ساز در کرمانشاه را احداث بازارچه های فروش عنوان کرد و افزود: هرچند در سالهای گذشته در چند شهر استان همچون روانسر و اسلام آبادغرب بازارچه های صنایع دستی احداث شده، ولی جانمایی آنها اشتباه بوده و به این دلیل مورد استقبال هنرمندان صنایع دستی قرار نگرفتند.

وی تصریح کرد: در شهری مانند دالاهو هم که در گذشته بازارچه ابزارآلات فلزی آن در کنار کمربندی شهر رونق داشت، امروزه به دلیل تغییر مسیر کمربندی رونق خود را از دست داده است.

کوگانی با بیان اینکه بسیاری دیگر از شهرهای استان هم که حرف های زیادی در بحث صنایع دستی دارند، حتی یک بازارچه هم ندارند، گفت: احداث بازارچه های صنایع دستی در شهرهایی که وضعیت تولید محصولات صنایع دستی آنها بالاست را در دستور کار قرار داده ایم.

وی یادآورشد: هرچند که از گذشته بحث هایی در خصوص احداث بازارچه های صنایع دستی در شهرستانهای مختلف استان شده بود، اما به دلیل عدم تامین مالی احداث آنها به سرانجامی نرسید.

معاون صنایع دستی استان با بیان اینکه مشکل تامین اعتبار برای احداث بازارچه های صنایع  دستی در کرمانشاه برطرف شده، گفت: با اینحال، احداث این بازارچه ها تنها متناسب با نیاز هر شهرستان خواهد بود و شهرستان های ثبت ملی شده در اولویت هستند و از طرفی تلاش خواهیم کرد تا جانمایی درستی را برای آنها داشته باشیم.

وی گفت: البته این امر مستلزم همراهی شهرداری ها و فرمانداری های شهرستان های مختلف استان است تا زمین هایی در موقعیت های مناسب شهر را در اختیار ما قرار دهند تا ما نیز نسبت به احداث این بازارچه ها اقدام کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha