• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401080200951
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول مطرح کرد

کشف بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در قزوین

کشف بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در قزوین
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: به‌منظور نظارت بر عرضه مواد غذایی در ۶ ماه نخست سال، بالغ‌بر ۸۶۵ نمونه از مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع به لحاظ میکروبی و شیمیایی پایش شدند که ۳۶.۶ درصد از آن‌ها آلوده به انواع میکروب‌های شیمیایی بودند. همچنین در نیمه نخست سال جاری، ۳۲۰۸ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و یا فاسد توسط کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان قزوین کشف شد.

هاشم یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بالغ‌بر ۵۵۳ مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع در شهرستان قزوین، ازلحاظ شیمیایی همچون آمایش مقدار نمک مصرفی در نان، انواع رنگ‌های شیمیایی مصرفی در غذا، آبمیوه، روغن سرخ‌کردنی در فست فودها مورد پایش قرار گرفتند که از این تعداد ۲۷.۶ درصد نتایج مثبت و ۷۳.۴ درصد سالم گزارش شد.

وی ادامه داد: همچنین ۳۱۲ نمونه مواد غذایی ازلحاظ میکروبی موردبررسی قرار گرفت که ۵۲ درصد آن‌ها آلودگی میکروبی و ۴۸ درصد سالم گزارش شد.

این مسئول عنوان کرد: در بازرسی‌های مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، از مواد غذایی مشکوک به فاسد و یا عدم نگهداری مناسب مواد غذایی آماده مصرف و همچنین مواد غذایی که احتمال استفاده از رنگ شیمیایی دارند، توسط کارشناسانت بهداشت نمونه‌برداری صورت گرفت.

وی بابیان اینکه در نیمه نخست سال جاری، ۳۲۰۸ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و یا فاسد توسط کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان قزوین کشف شد، افزود: مواد غذایی آلوده معدوم و همچنین ۱۷۱ پرونده تخلف در این زمینه تشکیل و راهی مراجع قضائی شد.

یوسفی ادامه داد: بازرسان بهداشت در ساعات غیر اداری نیز ناظر مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی هستند و شهروندان نیز می‌توانند برای مشارکت در بازرسی‌ها در صورت مشاهده از تخلفات بهداشتی موضوع را با شماره ۱۹۰ به اطلاع بازرسان برسانند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بهداشت مواد غذایی امری مهم است که مستقیماً با سلامت مردم ارتباط دارد. لذا به تمام افرادی که به‌نوعی در ارتباط با مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی هستند، توصیه می‌کنم که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند چراکه هیچ مماشاتی با متخلفان این حوزه صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha