• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401080201187
  • خبرنگار : 50026

ثبت اختراع "پودر نوشیدنی ضد سرفه عناب فاقد شکر" در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

ثبت اختراع "پودر نوشیدنی ضد سرفه عناب فاقد شکر" در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: پودر فوری نوشیدنی ضدسرفه عناب فاقد شکر توسط محققان جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ثبت اختراع شد.

مهدی ابراهیمی، امروز دوشنبه دوم آبان ماه به خبرنگاران گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فرآورده‌های غذایی دارویی از محصولات استراتژیک استان می‌تواند از خام فروشی محصولات استراتژیک و ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال پایدار، ایجاد ارزش‌افزوده محصولات و توسعه اقتصادی در استان، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است، افزود: میوه عناب با توجه به خواص تغذیه ای و دارویی بالا، پتانسیل بسیار خوبی برای فرآوری دارد و می‌توان از این محصول فرآورده‌های متعدد غذایی و دارویی تولید کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان از سال ۱۳۹۶ اقدام به تولید دانش فنی فرآورده‌های متعدد و متنوعی بر پایه محصولات استراتژیک استان کرده که از جمله آن می‌توان به بیسکویت عناب،کیک عناب، چیپس عناب، شکلات عناب، سرکه عناب ، سرکه زرشک و گل محمدی ،کوکی عناب، مربای پری بیوتیک عناب، سس زرشک، سس عناب و آبنبات زرشک دارای خاصیت تصفیه خون اشاره کرد.

 وی ادامه داد: جدیدترین محصول ثبت اختراع شده در این نهاد، فرآورده « پودر فوری نوشیدنی ضدسرفه عناب فاقد شکر » است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی هدف از این اختراع را تولید محصول غذا -دارو مفید و موثر در درمان سرفه و گلودرد و سرماخوردگی با  قابلیت حمل آسان، زمان ماندگاری بالا، فاقد شکر و مصرف راحت آن به صورت نوشیدنی با طعم مطلوب و به ویژه خوراندن راحت آن به کودکان عنوان کرد.

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر خاصیت درمانی، این محصول می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی فراسودند و فاقد شکر به خصوص در افراد دیابتی مورد استفاده قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه تولید پودر عناب بر پایه ترکیبات طبیعی و به عنوان نوشیدنی با خواص دارویی مزیت ویژه‌ای نسبت به سایر پودرهای فوری موجود در بازار دارد که در حال حاضر در بازار ایران وجود ندارد، یادآور شد: تولید انبوه این محصول به دلیل ترکیبات ویژه و طبیعی آن ظرفیت خوبی برای صادرات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha