• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401080201300
  • خبرنگار : 50471

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان:

کمبود پزشک عمومی بزرگترین چالش بهداشت و درمان نهاوند است

کمبود پزشک عمومی بزرگترین چالش بهداشت و درمان نهاوند است

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهدات و درمان شهرستان نهاوند گفت: کمبود پزشک عمومی بزرگترین چالش حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند است و در حال حاضر نهاوند با کمبود ۲۵ پزشک عمومی مواجهه است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا متین روز دوشنبه ۲ آبان در نشست خبری  اظهار کرد: شهرستان نهاوند در بخش شبکه بهداشت به ۳۰ پزشک عمومی و در بخش درمان و بیمارستان‌ها به ۱۵ پزشک عمومی نیاز دارد ولی در حال حاضر در بخش شبکه بهداشت ۱۰ پزشک عمومی و در بیمارستان‌های شهرستان ۱۰ پزشک عمومی داریم.

وی ادامه داد: در مجموع در شهرستان ۲۵ پزشک عمومی کم داریم و برای جبران این کمبود به خاطر اهمیت اورژانس بیمارستان‌های شهرستان از پزشکان عمومی شبکه بهداشت در بیمارستان‌ها استفاده می‌کنیم که این امر نیز باعث آسیب رسیدن به بخش شبکه بهداشت شهرستان می‌شود.

متین افزود: در حال حاضر معضل اصلی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان کمبود پزشک عمومی است و در بحث پزشک متخصص وضعیت شهرستان مناسب است که البته کمبودهایی در بخش جراحی عمومی، متخصص زنان و زایمان، متخصص پاتولوژی، نورولوژی و اورولوژی و نبود متخصص پوست از جمله کمبودهای شهرستان در بخش پزشکان متخصص است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های شهرستان نیز با کمبود نیروی انسانی در همه رده‌ها به ویژه پرستار و کمک پرستار مواجهه هستیم و بخش‌های بیمارستانی با نیروهایی کمتر از حد استاندارد اداره می‌شود.

وی با اشاره به این‌که‌ آمار مراجعه به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های شهرستان اخیراً چندبرابر افزایش داشته است، بیان کرد: در ماه‌های اخیر خصوصا مهرماه آمار مراجعه بیماران به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های نهاوند افزایش سه برابری داشته است و حتی به روزی ۷۰۰ نفر مراجعه کننده نیز رسیده است که از این تعداد شاید حدود ۱۰ درصد بیماران مراجعه کننده وضعیت اورژانسی داشته‌اند.

متین اضافه کرد: تعداد بیماران مراجعه کننده به بخش‌ اورژانس بیمارستان‌های شهرستان باید کاهش پیدا کند تا به وضعیت بیماران اورژانسی بهتر رسیدگی شود که البته در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود.

استفاده افراد تحت پوشش بیمه سلامت از خدمات پزشک خانواده

وی یادآور شد: یکی از علت‌های مراجعات زیاد و هجوم بیماران به بیمارستان‌ها کمبود دارو و گرانی تعرفه‌های بخش خصوصی درمان است در صورتی که همه کسانی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند دارای یک پزشک خانواده هستند که با مراجعه به پزشک خانواده خود می‌توانند در بخش خصوصی هم خدمات را با تعرفه بخش دولتی دریافت کنند در صورتی که بسیاری از شهروندان از موضوع اطلاع ندارند که باید به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

متین در ادامه گفت: افتتاح خانه بهداشت روستای تازناب نهاوند که  توسط خیر نهاوندی خانم دکتر رضوی، فوق تخصص غدد ساخته شده است از اتفاقات خوبی بود که اخیراً در شهرستان اتفاق افتاد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند تاکید کرد: هم‌چنین چالشی که ما قبلاً با آن مواجهه بودیم بحث تقسیم‌بندی تخت‌های بیمارستانی بود که در این راستا بخش داخلی و ملزوماتش را کلا به بیمارستان شهید قدوسی منتقل کردیم و بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان را به بخش تروما و جراحی اختصاص دادیم و این مشکل نیز حل شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: فعال شدن بخش جدید دیالیز با همت خیر نهاوندی در بیمارستان شهید قدوسی، افتتاح بخش فیزیوتراپی در بیمارستان شهید قدوسی با شش تخت توسط خیر، خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس برای بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان و توسعه بخش‌های سی‌سی‌یو این بیمارستان از جمله اقداماتی خوبی است که اخیرا در شهرستان انجام شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha