• سه‌شنبه / ۳ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401080301526
  • خبرنگار : 50534

لزوم رعایت نکات ایمنی در نصب و راه‌اندازی وسایل گازسوز

لزوم رعایت نکات ایمنی در نصب و راه‌اندازی وسایل گازسوز

ایسنا/زنجان رئیس روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: در صورتی که احساس کردید سوخت بخاری ناقص است و یا با شعله آبی نمی‌سوزد، بخاری و مسیر لوله دودکش را بررسی کنید.

نادر رابطی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اطمینان از مکش مناسب دودکش و باز بودن آن قبل از نصب وسیله گازسوز، اظهار کرد: سعی در نصب لوله بخاری به صورت مستقیم، توجه به بالا بودن انتهای دودکش از سطح پشت‌بام به اندازه ۷۰ سانتی‌متر و نبود وجود موانع در اطراف آن باید مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر استفاده از کلاهک H و حصول اطمینان از محل اتصال و محکم بودن دودکش وسایل گازسوز با بازرسی مداوم، افزود: استفاده از سایز لوله دودکش ۱۵ سانتی‌متری برای آب‌گرم‌کن و خودداری از درزبندی کامل محلی که وسیله گازسوز در آن نصب است؛ از دیگر موارد مهمی است که شهروندان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

رابطی همچنین با تاکید بر استفاده از کلاهک‌های H در انتهای مسیر خروجی لوله در پشت‌بام‌ها، یادآور شد: این کلاهک‌ها علاوه بر اینکه مانع از بازگشت گازهای آلاینده به وسیله جریان هوای تولید شده به وسیله‌ باد می‌شود، امکان انسداد لوله به دلایلی مانند لانه‌سازی پرندگان را نیز از بین می‌برد.

وی ابراز کرد: مشترکان دقت کنند از تامین اکسیژن مورد نیاز در منازل و دیگر مکان‌هایی که از سوخت گاز طبیعی برای گرم کردن استفاده می‌کنند؛ مطمئن شوند تا از ایجاد هرگونه حادثه مانند مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن، خفگی، انفجار و آتش‌سوزی جلوگیری شود.

رئیس روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان با تاکید مجدد بر اینکه همیشه اجازه دهید هوای کافی برای تنفس شما و سوختن بخاری گازسوز در اتاق وجود داشته باشد، تصریح کرد: وجود روزنه‌های زیر درب‌ها برای این منظور مفید است، بنابراین این روزنه‌ها را هیچ وقت با اشیایی همچون پارچه و پتو مسدود نکنید.

رابطی با بیان اینکه دقت کنید که بخاری همواره با شعله آبی بسوزد، تشریح‌ کرد: ممکن است این نقص، ناشی از نرسیدن هوای کافی به بخاری باشد.

وی با بیان اینکه از دیگر نکات اساسی این است که از صحیح سوختن گاز و سلامت بخاری به وسیله افراد ذی‌صلاح مطمئن شوید، اضافه‌ کرد: مشترکان از تبدیل بخاری و سایر وسایلی که با سوخت‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، به وسایل گازسوز جداً خودداری کنند.

رئیس روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان با ذکر این نکته که آموزش نکات ایمنی یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از صدمات احتمالی در حوادث است، خاطرنشان‌ کرد: نکات ایمنی در ظاهر ساده اما در واقع مهم و حیاتی است، از این‌ رو همشهریان توجه کنند تا در سایه آگاهی از مصرف ایمن گاز طبیعی و به کارگیری صحیح آن، فصل سرمای دلچسبی را در کنار خانواده سپری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha