• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401080402417
  • خبرنگار : 50145

مدیرعامل سازمان منطقه ماکو:

مناطق آزاد برای توسعه نیازمند فناوری های جدید است

مناطق آزاد برای توسعه نیازمند فناوری های جدید است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان منطقه ماکو گفت: دانشگاه با انتقال فناوری و تکنولوژی دانش بیان می تواند در کسب و کارهای مناطق آزاد تاثیر گذار باشد.

حسین گروسی ۴ آبان ماه در جلسه بررسی وضعیت دانشگاه های ماکو که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در ساختمان سازمان منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت، برگزاری دوره های مهارت آموزی برای فعالان بخش صنعت و تولید را ضروری دانست و اضافه کرد: نقش دانشگاه در افزایش مهارت های علمی فعالان بخش های کشاورزی، لجستیک، گردشگری، صنعت و معدن و نیز بهره گیری از فناوری های دانش بنیان در این بخش ها بسیار اثر گذار است.

وی با تاکید براینکه مناطق آزاد برای توسعه نیازمند فناوری های جدید بخصوص در حوزه های معادن، کشاورزی و کشت و صنعت هستند، افزود:‌ در خصوص تحقق شعار تولید،‌ اشتغال آفرین،‌دانش بنیان مناطق آزاد پیشرو هستند و تمرکز این مناطق بر انتقال تکنولوژی های نوین مبتنی بر دانش بنیان می باشد.

وی به نقش دانشگاه در تجاری سازی علم و تولید ثروت بی بدیل عنوان کرد و اضافه کرد: ظرفیت های خوبی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی ماکو است که باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

گروسی به زیرساخت های موجود در منطقه آزاد ماکو نیز اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی توانمند در کنار زیرساخت های انرژی، جاده های مواصلاتی و موقعیت استراتژیک منطقه و زیرساخت های تحصیلی در منطقه آزاد ماکو فراهم است و برای شکوفایی نیاز به عزم جدی مسئولین و خادمان ملت می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو پیشنهاد ایجاد زون علمی در منطقه آزاد ماکو را ارائه کرد و افزود: با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و دانشگاه های مستقر در استان می توان نسبت به ایجاد پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی در این منطقه اقدام نمود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha