• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401080402431
  • خبرنگار : 50034

مصوبه افزایش قیمت مرغ هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده است

مصوبه افزایش قیمت مرغ هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده است

ایسنا/همدان رئیس اداره بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه مصوبه افزایش قیمت مرغ هنوز به استان ابلاغ نشده است، گفت: مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور پس از ابلاغ لازم الاجراست و همه استان‌ها باید اجرا کنند.

داریوش سرحدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت مرغ براساس جوجه یک روزه با قیمت پایین و نهاده‌ها بود اما در حال حاضر قیمت نهاده‌ها بالا رفته و با حذف ارز نیمایی نیز دستخوش تغییر شده است اما در کنار آن افزایش قیمت مرغ صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از هزینه تولید مرغ مربوط به نهاده است، تصریح کرد: ۲۰ درصد از هزینه تولید مرغ به جوجه یک روزه برمی‌گردد و اگر افزایش قیمتی برای مرغ اعمال شود، براساس افزایش قیمت عوامل تولید است که مرغدار بتواند به حداقل سود برسد.

سرحدی با تأکید بر حمایت از تولید، یادآور شد: اگر از واحد تولیدی دفاع نشود مسلماً تولید کاهش می‌یابد و به دنبال آن کمبود محصول در بازار رخ خواهد داد و در نهایت افزایش قیمت را در بازار خواهد داشت بنابراین باید از تولید حمایت کنیم.

رئیس اداره بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان درباره حمایت دولت از مصرف‌کننده نیز اظهار کرد: با توجه به پیگیری کالابرگ‌های الکترونیک توسط سازمان صمت دولت به دنبال این است که حمایت هایی را برای مصرف کننده به وجود بیاورد.

وی درباره عرضه مستقیم سیب‌زمینی با توجه به قیمت بالای این محصول، افزود: تعاون روستایی اعلام آمادگی کرده که این محصول را به صورت مستقیم در اختیار فروشندگان قرار دهد و با حدف واسطه‌ها به قیمت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برساند.

سرحدی با بیان اینکه متأسفانه خُرده‌فروشان از این موضوع استقبال نکردند، خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته بخشی از سیب‌زمینی توسط تعاون روستایی خریداری شد اما با عدم استقبال خرده فروشان مواجه شد، با این وجود عرضه مستقیم در بازار سرگذر همدان را دارد و هر خرده فروشی که اعلام آمادگی کند در اختیارش قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به علت افزایش هزینه‌های تولید مرغ و برای استمرار تولید، قیمت مصوب مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزایش یافت. این موضوع مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و به تأیید معاون بازرگانی وزیر جهادکشاورزی هم رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha