• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401080402953
  • خبرنگار : 50201

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

صاحبان قدرت و رسانه به شیوه دلخواه جهان را بازنمایی می‌کنند

صاحبان قدرت و رسانه به شیوه دلخواه جهان را بازنمایی می‌کنند

ایسنا/مازندران یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترفندهای دشمن برای انحراف اذهان و تحریف واقعیت در مورد حوادث اخیر کشور گفت: این جهان، جهانی بازنمایی شده است که صاحبان قدرت و رسانه به هر طریقی که بخواهند آن را برای ما به شیوه دلخواه رقم می زنند.

سارا فلاحی، در نخستین همایش ملی جهاد تبیین با رویکرد دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه امروز جنگ‌شناسی یکی از ابزارهای قدرت محسوب می شود تا اذهان را منحرف کنند و مطابق نظر دشمن باشد، اظهار کرد: جهان امروز جهان تفسیرها است و در بسیاری از موارد حتی مرگ نویسنده را رقم می زنند.

فلاحی با اشاره به اینکه دنیای امروز عصر فرا واقعیت هاست، افزود: این جهان، جهانی بازنمایی شده است که صاحبان قدرت و رسانه به هر طریقی که بخواهند آن را برای ما رقم می زنند.

وی با بیان اینکه کارگردانی دنیا توسط صاحبان رسانه انجام می شود، تصریح کرد: در این بین روایت ها بسیار مهم است و اگر این روایت ها را به اختیار بگیریم موفق خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جنگ می خواهند جامعه ایران را جامعه ای عقب افتاده و افسرده نشان دهند، ابراز کرد: در این راستا برنامه ها و مستندهای مختلفی می سازند و نشان می دهند.

فلاحی راهکار توسعه کشور را در بازگشت به گذشته ندانست و ادامه داد: در این جنگ رسانه ای جای جلاد و شهید عوض می شود و به رغم اینکه ما باید در این عرصه اولین روایت را می داشتیم اما نداشته ایم و به همین دلیل دشمن پیشی گرفت.

نماینده مردم شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس، حوادث اخیر کشور را ناشی از همین عقب افتادن دانست و تاکید کرد: در جنگ رسانه ای که اساس آن اصل‌شناسی است، اساس بر روایت صحیح است و اگر هزینه نشود دشمن به واسطه پول زیادی که دارد روایت شما را به حاشیه می کشد.

وی پیام، فیلم و خبر را اسلحه مهم در این جنگ رسانه ای برشمرد و گفت: امروز متاسفانه در حوزه رسانه و فیلم سناریست های قابلی نداریم و پولی که سرمایه جمهوری اسلامی است بر علیه آن استفاده می شود.

این عضو مجلس شورای اسلامی با گلایه از محتوای فیلم و سریال‌های نمایش خانگی در کشور بیان کرد: در این جنگ شناسی در بسیاری از موارد گزینشی عمل می شود تا اعتماد مردم ما را سلب کند.

فلاحی بر آشتی بین لایه های مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: با اسطوره ها باید به جنگ اسطوره های پوشالی دشمن رفت در حالی که بسیاری از جوانان و نوجوانان ما این اسطوره ها و شهدا را نمی شناسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha