• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401080503208
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبر داد:

بیمه رایگان مادران باردار و شیرده/ هیچ گلستانی بدون «بیمه» نداریم

بیمه رایگان مادران باردار و شیرده/ هیچ گلستانی بدون «بیمه» نداریم

ایسنا/گلستان مدیرکل بیمه سلامت گلستان از پوشش رایگان بیمه‌ای مادران شیرده، باردار و فرزندان آنها خبر داد.

سید محمد حسینی امروز پنج شنبه ۵ آبان در نشست گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: در ماه های گذشته امکان بیمه همگانی در استان گلستان فراهم شد و از اول بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بیمه رایگان مناطق محروم استان کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه برای شناسایی افراد فاقد بیمه فعالانه وارد میدان شدیم، افزود: در مرحله نخست با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه دهک اول به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بسیاری از افراد فاقد بیمه هنگام حضور در مراکز درمانی و داروخانه‌ها متعجب شدند که این طرح امیدبخش نتیجه زحمات مجلس شورای اسلامی به دلیل قانون بیمه همگانی و همچنین سازمان بیمه سلامت برای اجرای آن است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: در حالی که سهمیه گلستان در طرح بیمه رایگان سلامت ۵۶ هزار نفر بود اما همکاران ما در بیمه سلامت استان با کمک برخی از دستگاه های بین بخشی، کمیته امداد و بهزیستی در مناطق کم برخوردار حضور یافته و تاکنون بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت فاقد بیمه استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

حسینی با اشاره به اینکه مادران باردار، مادران شیرده و همچنین فرزندان آنها تا پنج سالگی به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، بیان کرد: ما به جرأت می‌توانیم اعلام کنیم که همه افراد در گلستان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و اگر کسی مراجعه نکرده خود تمایلی به انجام این کار نداشته است.

وی به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح دارویار بازدیدهای متعددی از سطح داروخانه های گلستان داشتیم تا نواقص و مشکلات سر راه طرح دارویار برطرف شود و آموزش‌های لازم به مسئولان فنی داروخانه ها ارائه شد.

حسینی به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ درصد مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت و بیش از ۱۰۰ مؤسسه فاقد قرارداد نیز به نسخه الکترونیک متصل شدند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان به صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اشاره کرد و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در ابتدا پنج هزار میلیارد تومان در حمایت از بیماران خاص اختصاص  داد که جای قدردانی دارد، ابتدا پنج دسته بیماری اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام.اس و پیوند کلیه تحت پوشش بودند اما در ادامه اساسنامه این صندوق ۲۳ بیماری و تا انتها ۴۴ بیماری سخت و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار می گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha