• یکشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401080805198
  • خبرنگار : 50404

معاون فرهنگی شهردار مشهد مطرح کرد

لزوم ایجاد آثار هنری شهری با ویژگی ساده‌گویی و امکان تعامل مطلوب

لزوم ایجاد آثار هنری شهری با ویژگی ساده‌گویی و امکان تعامل مطلوب

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: در راستای انتقال مفاهیم و پیام‌ها باید ویژگی‌های ساده‌گویی و امکان تعامل مطلوب با اثر هنری در جشنواره هنرهای شهری مشهد در دستور کار قرار گیرد.

حسین باغگلی در نخستین همایش هنرهای تعاملی شهری مشهد که با حضور جمعی از اساتید، هنرمندان و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه ما میراث‌دار زحمات ۱۴ ساله مدیران و هنرمندان مشهد هستیم که هویتی را تحت عنوان جشنواره هنرهای شهری برای این شهر ساختند و اگر هم‌اکنون می‌توانیم این راه را ادامه دهیم، زحمات این هنرمندان و مدیران بوده که مسیر را استوار طی کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به تخصص خود در حوزه تعلیم و تربیت، افزود: اگر بخواهم از پنجره نگاه خود به موضوع هنر توجه کنم، می‌توان گفت که باور ما در حوزه تعلیم و تربیت بر این است که همه‌چیز از جمله هنر باید در خدمت تربیت و تعالی انسان باشد. هنر در نهاد خود حتی اگر خودآگاه نباشد، به‌صورت ناخودآگاه از یک موضوع جانب‌داری می‌کند؛ پس هنرمند موفق کسی است که بتواند از هنر به عنوان ابزار تعالی و تربیت انسان استفاده کند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ضمن اشاره به کارکردهای هنر در موضوعات مختلف از دیدگاه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: هنر در مرحله‌ای روح افزایی می‌کند، یعنی فضای آرامشی را برای انسان فراهم می‌کند تا امکان دریافت های بعدی را نیز داشته باشد. ویژگی هنر این است که محتوای زیادی را در یک فاصله زمانی کوتاه و با یک تلنگر منتقل کند و در نهایت به انسان جهت دهد.

باغگلی با بیان اینکه امروز از هنر برای زیباسازی و انتقال محتوا در حوزه مدیریت شهری صحبت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد یا سازمان تبلیغات نیستیم؛ در این رابطه سوال اینجا است که چه تفاوتی در مواجهه با هنر در ارگانی مثل شهرداری با بقیه عرصه‌ها وجود دارد. در پاسخ باید گفت که مخاطبان ما عموم مردم شهر هستند. بنابراین استفاده این محتواها باید ویژگی‌هایی داشته باشد؛ در این راستا یک ویژگی آن ساده‌گویی است، یعنی همه مخاطبان بتوانند با آن تعامل برقرار کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی عنوان کرد: قطعا هنرهای پیچیده با لایه‌های چندگانه می‌تواند برای جامعه هنرمندان محتوای جدیدی داشته باشد اما مخاطبان ما عموم مردم هستند و حق آن‌ها است که وقتی از سرمایه‌شان استفاده می‌کنیم، درک مطلوبی را از آن به‌دست آوردند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد اضافه کرد: امروز در نگاه مدیریت شهری متوجه این شدیم که تا زمانی که فرد با موضوعی امکان تعامل نداشته باشد، پیامی منتقل نخواهد شد. در این راستا ما نیازمند آن هستم که یک اثر با پیامی غیرمستقیم و با امکان تعامل مطلوب را داشته باشد. سال گذشته بسیاری از آثار امکان تعامل مطلوب را نداشتند و خواهش ما این است که امسال به سمت ساده‌گویی بیشتر و امکان تعامل با اثر هنری برای بهار حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha