• یکشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401080805218
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک کارشناس مذهبی:

نباید در شنیدن دغدغه‌های نوجوانان دچار سانسور شویم / فرهنگ را سیاسی نکنیم

نباید در شنیدن دغدغه‌های نوجوانان دچار سانسور شویم / فرهنگ را سیاسی نکنیم

ایسنا/اصفهان یک کارشناس مذهبی گفت: بستر اعتراض نوجوان نسبت به برخی تصمیم‌گیری‌ها مشخص نیست، باید بستری فراهم کنیم که آن‌ها در چارچوب قانون صحبت کنند، نباید در شنیدن دغدغه‌های آن‌ها دچار سانسور شویم.

حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور با حضور در شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان به مناسبت روز نوجوان که امروز (یکشنبه، ۸ آبان) برگزار شد، اظهار کرد: با نسلی مواجه هستیم که خواستیم با نگاه دید خودمان تربیتش کنیم و خروجی آن چیزی است که امروز می‌بینیم.

وی افزود: جشن تکلیفی که برای نوجوانان می‌گیریم، مبتنی بر زاویه دید دهه ۴۰ و ۵۰ است، نه دهه ۸۰ و ۹۰، بنابراین اگر مخاطب را نشناسیم و فاصله نگاه خود را با نسل نوجوان کم نکنیم موفق نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام داستان‌پور با بیان اینکه هر جریان اجتماعی که از دو نسل جا بماند قطعاً دچار آسیب‌های شدید می‌شود، گفت: ضریب کوچک این موضوع را در مجموعه‌های فرهنگی تجربه‌ کرده‌ایم. آن‌هایی که شکاف نسلی را شاهد بودند و در برنامه‌های خود موفق نشدند.

وی با بیان اینکه حوادث امروز در حد یک بحران نیست و یک اتفاق اولیه است، تصریح کرد: اگر نخواهیم چنین موضوعی به بحران تبدیل شود باید نسل حاضر را بشناسیم.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: باید برای نسلی تصمیم‌گیری کنیم که اگر جهت‌گیری غلط در مقابل آن‌ها داشته باشیم درگیر مشکلاتی می‌شویم که حل آن سخت خواهد بود.

وی افزود: بستر اعتراض نوجوان نسبت به برخی تصمیم‌گیری‌ها مشخص نیست، باید بستری فراهم کنیم که آن‌ها در چارچوب قانون صحبت کنند و نباید در شنیدن دغدغه‌های آن‌ها دچار سانسور شویم.

داستان پور با بیان اینکه در خصوص ورزشگاه رفتن دختران مسئله‌ای جزئی را به یک بحران تبدیل کردیم، گفت: برخی تصمیمات سبب شده تا برخی دختران نوجوان ما با بحران جنسیت روبرو شوند و از شرایط خود راضی نباشند.

با قطعی اینترنت بسیاری از مردم ضرر دیدند

وی با بیان اینکه جامعه مدرن مانند یک انسان است که خون در آن جاری است، گفت: در جامعه امروز اینترنت همین خون است که کسب‌وکار مردم را هدایت می‌کند. در چهل روز گذشته به علت قطعی اینترنت بسیاری از مردم ضرر دیدند که به آن‌ها توجهی نشد.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: درک و نگاه ما باید بر این اساس باشد که با مخاطبی روبرو هستیم که انسانی می‌اندیشد، خلوت و حقوق او برایش مهم است، برای دیده شدن هر کاری انجام می‌دهد. باید قبول کنیم که با این نسل روبرو هستیم و بر اساس شرایط آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه در برنامه‌ریزی پیرامون نوجوانان چند نکته را باید رعایت کرد که نخستین آن احترام است، گفت: باید این نسل را تکریم کرد و فضایی ایجاد کنیم که استرس نسل نوجوان کم شود. تلاش مسئولان باید بر این باشد که بستری برای تخلیه هیجانات نوجوانان در چارچوب لازم فراهم شود.

داستان پور خاطرنشان کرد: خطای بزرگ برخی مسئولان گذشته این بود که فرهنگ را سیاسی کردند و اشتباه امروز این است که فرهنگ را امنیتی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha